Annons

Rekommendation av fotolabb sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinaE

Avslutat medlemskap
Hej, läste till min förskräckelse att Kameradoktorn har gått i konkurs. Vi har lämnat våra kunders bilder för kopiering hos DOX då vi efter en miniundersökning av olika labb var mest nöjd med dem.

Även PROlabbet verkar ha slutat med sin kopiering.

Nu söker vi med ljus och lykta efter en ersättare. Vi har haft mindre lyckad erfarenhet med Crimson och Odenlabb. Kanske engångsolyckor?!

Är det någon som sitter inne med riktigt bra erfarenhet och tips så tar vi tacksamt emot!

Crimsons prefixtjänst tycker jag funkar bra bortsett från att de har problem i lågdagrarna så man får ljusa bilden något. Fast det ställer ju krav på en själv så man inte lämnar iväg något med färgstick i.

Mvh
Maverick

Maverick skrev:
Crimsons prefixtjänst tycker jag funkar bra bortsett från att de har problem i lågdagrarna så man får ljusa bilden något. Fast det ställer ju krav på en själv så man inte lämnar iväg något med färgstick i.

Mvh
Maverick

Crimson Prefix skriver bara ut bilden som du har redigerat den, så om du har problem med lågdagrar så är det din skärm som behöver kalibreras.

Bilden skall också konverteras till AdobeRGB innan du skickar den till dom.

Mina bilder från Crimson Prefix blir exakt som dom ser ut på min kalibrerade skärm.

/kent

Det är våra skärmar också och jag har svårt att tänka mig att en hel klass inklusive lärare har samma problem.

Kolla i lågdagrarna så ska du se.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar