Annons

Rekomendera en blixt till minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

bufo

Medlem
En kompis äger en minolta dynax 500si super och är i behov av en ny blixt. Själv har jag noll koll på minoltas stuff, så vad rekomenderas? Ska vara riktbar och helst inte kosta skjortan (läs med fördel beg.)

Är det ingen som använder minoltas grejer eller kan komma med en rekomendation? Tacksam för vägledning i mörkert...

Använder inte blixt själv men en
Minolta program 3500xi är inte så dum..kan användas trådlöst också..Brukar finnas begagnad till skapligt pris ( under 1000:)
Leta på Blocket o.d.
Mvh/Gunte..

3600 eller 5600 så funkar den även om du skulle byta till ett digitalt hus en vacker dag...

5600 skulle jag säga. 3600 är, förutom att den är svagare bara riktbar i höjdled vill jag minnas. Det är riktmöjligheterna man vill åt.

Det finns naturligvis andra märken som sägs fungera med de digitala men det vet jag inget om.

Minoltas egna brukar vara svårt att hitta begagnat. Jag har aldrig sett nån, fast jag har iofs inte letat så hårt heller.

/Maverick

Jag sålde min 3600 begagnad o köpte en lindrigt begagnad 5600... men det var inte lätt att hitta nån, det håller jag med om. Men den som söker...

Visst ger 56:an bättre ledtal o fler möjligheter, så den borde vara förstahandsval om inte ekonomin är begränsad förstås...

Tackar för svaren! Begagnatmarknaden verkar dock inte vara mättad av minoltaprylar (glad man valde nikon), finns endast några få annonser ute. Får jobba på dessa. 3500xi i ok skick, ska man ge 600-800kr för denna eller vad är skäligt pris vid privat försäljning?

Jag gav 2000:- för en 5200i. Vet inte om det är ett bra riktmärke, men jag anser att blixten är mer än dubbelt så bra och jag gav då bara drygt dubbla pengen.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar