Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reklamen på fotosidan.se - för dominerande..?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Det har slagit mig förut att det är ganska mycket reklam och annonser här på Fotosidan. Jag förstår att det kan vara en viktig inkomstkälla för sajten, men tar det inte lite väl mycket plats i anspråk egentligen?

Inte för att jag bryr mig så där jättemycket om det, men det här inlägget kom till för att jag alldeles nyss trodde att jag hade hamnat på Cyberphotos hemsida i stället för på Fotosidan. Detta för att Cyberphotos logga totalt dominerar överst på Fotosidans välkomstsida. Fick för ett ögonblick inte riktigt ihop det varför Cyberphoto presenterade artikeln "Gatubildens vandrande skugga" och var därför på väg att lämna sidan för att skriva www.fotosidan.se i webbfönstret i stället (eller igen ska sägas eftersom den adressen redan stod där).. ;-)

Om man nu som jag för ett ögonblick kan missuppfatta till vilken sajt man har kommit..ja då kan jag tycka att det finns vissa brister i utformningen av sajten. Kanske någonting att tänka på för ansvariga?

Jovisst. Den på startsidan är stor, och det är väl meningen. Formatet är ett format som efterfrågas och som ger bra betalt. Det är ju tyvärr lite nödvändigt ont med reklamen. Annonsörerna vill synas tydligt och vi får erbjuda det. Just framsidan ligger i perioder och är inte alltid där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar