Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reklam

Produkter
(logga in för att koppla)

Saigon

Aktiv medlem
Nån mer än jag som tycker att Nikon D50-reklamen längst upp på förstasidan känns lite störig? Lite blippande banners på sidan må gå an, men den där uppe känns lite för mkt...

/Nikon-ägare som saknar lugnet på toppen...
 
FILM) (Saigon skrev:
Nån mer än jag som tycker att Nikon D50-reklamen längst upp på förstasidan känns lite störig? Lite blippande banners på sidan må gå an, men den där uppe känns lite för mkt...

/Nikon-ägare som saknar lugnet på toppen...

Håller med.
Hoppas att dom betalade bra.

Jesper
 
Ha!
Den hade jag inte ens sett, jag är nog för fokuserad på forumen och bilderna när jag loggar in.

Greven / Med ovanligt mycket selektivt tunnelséende
 
FILM) (Saigon skrev:
Nån mer än jag som tycker att Nikon D50-reklamen längst upp på förstasidan känns lite störig? Lite blippande banners på sidan må gå an, men den där uppe känns lite för mkt...

/Nikon-ägare som saknar lugnet på toppen...

Jag håller med, oerhört fult och störande. Men uppenbarligen, allt är till salu...

Om ni (FS-crew) så desperat behöver pengar kanske man som medlem kan få betala extra för att slippa reklam i toppbannern?!?! Kanske nåt att fråga om i nästa enkät?

Pia
 
Ja vi är faktiskt i behov av pengar. Dock inte desperat, men vi är tre stycken som lägger ner ca 3-4 h per dag sju dagar i veckan bredvid våra ordinarie inkomstkällor. Vi klagar inte för att vi lägger ner mycket tid, men att vi får tillbaka för det vi lägger ner känns som ganska rättvist. Vi har sedan starten tackat nej till alla förslag från annonsörer som ville ha toppmenyn, just för att det tar rejält med plats och fokus, men denna gången var erbjudandet för bra.

Att erbjuda nya betalmedlemskap där reklam inte visas är inte helt främmande för oss. Hur det betalmedlemskapet skall se ut är dock inte klart.

Hur mycket är det värt att slippa reklam avrundat till 100-tals kronor?
 
elmfeldt skrev:
Ja vi är faktiskt i behov av pengar. Dock inte desperat, men vi är tre stycken som lägger ner ca 3-4 h per dag sju dagar i veckan bredvid våra ordinarie inkomstkällor. Vi klagar inte för att vi lägger ner mycket tid, men att vi får tillbaka för det vi lägger ner känns som ganska rättvist. Vi har sedan starten tackat nej till alla förslag från annonsörer som ville ha toppmenyn, just för att det tar rejält med plats och fokus, men denna gången var erbjudandet för bra.

Att erbjuda nya betalmedlemskap där reklam inte visas är inte helt främmande för oss. Hur det betalmedlemskapet skall se ut är dock inte klart.

Hur mycket är det värt att slippa reklam avrundat till 100-tals kronor?

För egen del så stör det mig inte värst mycket. Som jag skrev i mitt tidigare innläg så hade jag inte ens sett det före den här tråden, så att betala för att slippa det är inte aktuellt för egen del. Så länge ni inte börjar med popups, spam eller liknande ofog.
Det är ju självklart att ni ska ha tillbaka det ni lägger ut, plus lite mer. Jag vet inte vad jag skulle göra om inte jag hade fotosidan (antagligen det jag ska göra men det är en annan sak).

Sen är ju inte reklam enbart ond.

Greven
 
Vi har för oss själva lovat att aldrig gå med på popups, reklam som flyter uppe på, och reklam med ljud. Det är verkligen saker som jag själv inte klarar av och direkt gör mig irriterad. Jag skall verkligen försöka hålla det löftet men om någon stor kameratillverkare erbjuder 10 miljoner för en reklampopup med ljud så kommer det att bli ett svettigt beslut.

Sen håller jag med om att reklam inte behöver vara av ondo. Därför har vi bara reklam som är intressant för medlemmarna och som är relaterat till foto. Med vårt antal sidvisningar skulle vi lätt kunna gå med i något annonsnätverk och få högerspalten översvämmad med irrelevant reklam, och som skulle vara ett inte försumbart bidrag till kassan. Men så deperata är vi inte.
 
elmfeldt skrev:
...Hur mycket är det värt att slippa reklam avrundat till 100-tals kronor?
Inte en spänn eftersom jag inte stör mig på reklam på förstasidan.
Såvida det inte blir nya sidor som dyker upp á la porrsajter. Ni vet, de dyker upp snabbare än jag hinner slå Alt + F4...


Dessutom har jag numera Lista nya/olästa som startsida i Explorer/Firefox.
Det är ju det som är intressant för mig.
 
Betala för att slippa reklam? Jag tror inte att många skulle betala 100kr för att slippa den, så störande är den inte.

David, Nikon får verkligen grym exponering där :) Grattis till dom och till er ($$$).
 
Om man jämför, med t ex Dagens Industris topbanner så är den här väldigt diskret. Om detta dessutom håller medlemsavgiften nere är det helt OK (det ger också en ny innebörd åt den Nyhetsrubrik som för närvarande ligger överst på framsidan också :))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.