Annons

Regnskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

josef_k

Aktiv medlem
Stod i valet och kvalet mellan vädertätade 1D Mark 2n och fullformataren 5D. Båda egenskaperna vägde lika tungt tyckte jag så det fick bli priset som avgjorde... jag har nu en 5d som jag för några dagar sedan tvekade använda på grund av just det... REGN.

Vad gör man? Jag har provat plastpåsar ibland innan på min 350d och det funkar ju men man kan ju ha roligare. Omständigt och inte helt säker.

På TV har vi eminenta väderskydd tillvarkade av Porta Brace och jag har förgäves försökt hitta något liknande för stillbildskameror.

Just nu överväger jag på allvar att sy en egen slitstark och hyfsat vädertät kappa till min kamera.

Finns det väderskydd som passar 5d och vart hittar man dem?

Behöver jag oroa mig i praktiken öht? Lite regn tål den väl men hur mycket?

(jag har sett de "Rain ponchos" som newswear.com säljer men de verkar inge vidare. är mer ut efter något som sitter tätt på kameran och som man inte behöver fippla under för att komma åt knapparna.)
 
Även Wildlife Watching Supplies har ett regnskydd, som förutom att fungera som ett regnskydd även fungerar som ett camouflage (och värme för vinterfotografering). Skulle dom inte ha en storlek som passar din kamera, kontakta dem så specieltillverkar dom en till dig, då dom tillvekrar sina produkter själva.

-- Nicke
 
Senast ändrad:
Jag sydde ett eget skydd till min kamera. Symaskin, tråd, sax, en gamal regnrock och lite tid... klockrent, fungerar och passar perfekt :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.