Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Regnig fototur???

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Ska iväg på ett heldagspass med utomhusfotografering imorgon, ska bli jättekul men har 2 små problem.

Problem 1: Prognosen lovar regn

Problem 2: pajade ryggen i en trafikolycka för ett tag sen, så jag får inte bära några tyngre saker.

Normalt så hade jag packat in både Canon och Konica systemen i väskan, men tack vare ryggen så är det uteslutet nu.

Som jag ser det så finns det nu 2 alternativ.

Packa ner Canon 30D med BG + Tamron 55-200/4-5,6 + Canon 50/1,8 + Tamron 28-75/2,8 eller Konica TC + Hexanon 40/1,7 + Hexanon 135/3,5 + 2x Telekonverter.
I båda fallen kommer jag även att ha med ett stativ.

Så frågan är bara, Kommer 30D att tåla att fotas md en heldag i regnskurar eller ska jag ta den gamla analoga kameran???
 
Mattias Andersson skrev:
Så frågan är bara, Kommer 30D att tåla att fotas md en heldag i regnskurar eller ska jag ta den gamla analoga kameran???
Langa på en plastpåse och en gummisnodd fram vid motljusskyddet så ska det nog funka:) Alternativt kanske det räcker med ett paraply. Det är nåt som verkar glömmas bort som hjälpmedel ibland.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.