Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reflexskärm till bruk utan ass./stativ på resande fot

Produkter
(logga in för att koppla)

bedui.com

Aktiv medlem
Jag vill ta med mig en reflexskräm när jag cyklar till Kina…_så den bör gå att fälla ihop till liten storlek, samtidigt som den i stor storlek inte heller bör ta för mycket utrymme – det kommer framförallt att röra sig om porträtt av människor som kanske aldrig tidigare blivit fotade. Då vill jag inte plocka fram en hel studio. Har någon här erfarenhet av mindre reflexskärmar typ 30 cm? Ger de mycket merljus?

Jag tänkte också köpa till en extern blixt, men jag hoppas att en reflexskärm kan ge ett naturligare ljus än en blixt - stämmer det?

Jag antar att det inte kan vara alltför mycket problem heller att hålla skärmen med vänsterhanden och fota med högerhanden? Någon som provat?

Till sist tänkte jag mig en skärm med guld på ena sidan och silver på den andra. Eventuellt vitt istället för silver. Tips på fabrikat/modell någon?

MVH -Peder
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.