Annons

Reflexskärm/ diffusor till bröllopsfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

adfoto

Medlem
Hej!

Jag ska fota flera bröllop vid havet i sommar. Förra året plågades bilderna av starkt solljus och blåst så i år tänkte jag investera i lite reflexskärmar men kan inte riktigt bestämma mig för vilken/ vilka..

Jag har tidigare använt enbart en liten reflexskärm men jag inser att jag behöver en större för att kunna täcka paret och framförallt behöver jag en diffusor! Jag kommer ibland ha tillgång till en assistent men jag kommer även behöva jobba själv ibland. Så den får inte vara för otymplig och jag måste kunna hålla den med en hand..
Så därför tänkte jag att denna kanske kunde vara den perfekta kandidaten: Lastolite TripGrip 120cm Difflector: http://www.scandinavianphoto.se/produkt/12224230/lastolite-reflexskaerm-trigrip-120cm-difflector Det är en blandning mellan en reflexskärm och diffusor helt enkelt! Är det någon som har erfarenhet av denna? Eller hur det överhuvudtaget är att jobba med TripGrip 120cm?

Men kommer jag att ensam kunna hålla upp denna som diffusor samtidigt som jag fotar? Eller måste jag ha en assistent och hellre då köpa en lite stabilare fyrkantig konstruktion som Lastolite Skylite rapid 1x1 eller Profoto 120cm som jag endast använder som diffusor? Och sedan köpa en ren reflexskärm till? Jag undrar nämligen om inte TripGripen blir för svår att hålla upp i blåst..
Blir Lastolite Difflectorn för mycket av en kompromiss åt båda hållen? Det verkar ju samtidigt vara smidigt med en 2 i 1 lösning!

Tack för hjälpen!
 
Som reflexskärm kan du möjligen hålla den med en hand, men att diffusera solen samtidigt som du sköter kameran i andra får du nog inte ihop annat än i helt perfekta förhållanden. (Solen måste du ju i princip ha i ryggen om du inte står extremt nära brudparet och det får inte blåsa det minsta.)

Med assistent är det ju en annan sak, även om enhandsgreppet snabbt blir oanvändbart så fort det fläktar lite.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.