Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reflektioner efter 15 dagar med Creative Cloud

Produkter
(logga in för att koppla)

Surgeon

Aktiv medlem
Vilken supertjänst Adobe gett oss, hoppa på ni som jobbar med Photoshop eller andra A-programvaror.

Förutom access till ett gäng applikationer som jag aldrig skulle köpa separat så får man 20GB lagringsutrymme för mediafiler

Fick tyvärr den svenska versionen av PS CS6 som default och har inte ännu hunnit kolla upp hur man ändrar detta, men det är en av de automatiserade saker som jag inte gillar, men det finns säkert en snabbfix för detta.

Som PS CS5 användare kostar det 319SEK/m (just nu) för att få tillgång till ett gäng CS6 appar, synd att Lightroom 4 inte ingår i CS6

Än så länge är jag supernöjd och PS CS6 har några nyheter som iOFS inte är värt en uppdatering i sig men i det stora hela är de mycket användbara
 
Som arbetande fotograf så kan jag bara hålla med.

Jag har sänkt mina video och fotoapplikations kostnader väsentligt med Creative Cloud

Sen att man kan lära sig lite nya appar på vägen är inte helt fel.
 
Som arbetande fotograf så kan jag bara hålla med.

Jag har sänkt mina video och fotoapplikations kostnader väsentligt med Creative Cloud

Sen att man kan lära sig lite nya appar på vägen är inte helt fel.

hehe, det gäller bara att ta sig tid till att lära sig, men nu har man ju access till

Premier Pro
Indesign
Flash Pro
Muse
Dreamwever
Acrobat XPro

Så nu finns det ingen ursäkt att man inte har appen som skulle göra filmen, bilden etc
 
Hmm... jag jobbar visserligen sällan med att sälja bilder nu för tiden, men en trehundring i månaden är ju inte såå förfasligt mycket (jämfört med att köpa hela paketet). Jag har PS CS4, men har inte använt det på länge då jag gör det mesta i Lightroom. Creative Cloud innehåller ju dock en hel del annat skoj också ...

Måste nog teckna mig för det där, och om jag inte använder det tillräckligt första året lär det väl bara vara att säga upp det. Största anledningen att jag inte använt PS på sistone (ens när jag känt behov av det) är att jag lyckats strula till det med avaktiveringarna när jag installerat om min dator (som jag gör minst ett par gånger per år) :)
 
Det tog mig inte många minuter att bestämma mig. Nu beställde jag också ett CC för uppgraderingspriset (har för mig att CS4 inte kommer att gå att uppgradera så länge till utan att betala fullpris).

Får se hur många av programmen jag faktiskt kommer att använda, men det där med att göra bildappar tycker jag verkar skoj :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.