Annons

Redigerings app för ipad

Produkter
(logga in för att koppla)
Min tanke är att istället för att ta med dator när jag reser så köper jag en hårddisk med möjlighet att tanka över mina memory cards till. Köper därefter en reserouter som jag kör trådlöst mot ipad och som kan koppla in hårddisk.
På detta sätt kan jag ( nyfiken och åtålig som jag är) redigera bilderna och se ett kommande slutresultat under resan. Hela ska jag kunna spara jpeg från appen. Fotograferar uteslutande Raw.
För detta behöver jag en hyfsad app. Slutresultatet gör jag i min dator och Ligthroom+Photoshop när jag kommer hem.

Krånglar jag till det? Finns det ett bättre alternative eller är det trots allt dator som gäller.

/Michael

Min tanke är att istället för att ta med dator när jag reser så köper jag en hårddisk med möjlighet att tanka över mina memory cards till. Köper därefter en reserouter som jag kör trådlöst mot ipad och som kan koppla in hårddisk.
På detta sätt kan jag ( nyfiken och åtålig som jag är) redigera bilderna och se ett kommande slutresultat under resan. Hela ska jag kunna spara jpeg från appen. Fotograferar uteslutande Raw.
För detta behöver jag en hyfsad app. Slutresultatet gör jag i min dator och Ligthroom+Photoshop när jag kommer hem.

Krånglar jag till det? Finns det ett bättre alternative eller är det trots allt dator som gäller.

/Michael

Lightroom för iPad använder jag, väldigt bra program och dessutom gratis. Finns att ladda ner i app store. Du kan dessutom synka mellan paddan och din stationära dator via WiFi.

Jag brukar tanka in bilderna i iPaden via Apples adapter direkt från minneskortet och in i paddan. Sen redigerar jag med de verktyg som finns i appen Bilder som ju redan finns i iPad.

Har du en äldre iPad räcker det med en adapter, Kamera nånting heter den och har du en nyare iPad med den mindre ladukontakten så behöver du oxå en adapter från den lilla till den stora gamla kontakten eftersom minneskortläsaren, vad jag vet, inte finns med den nya lilla kontakten. Låter krångligare än vad det är.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto