ANNONS
Annons

Redigering av MOV filer, canon 600d

Produkter
(logga in för att koppla)

mewp

Ny medlem
Hej, jag köpte nyligen en ny kamera, canon 600d och nu när jag ska försöka redigera det jag filmat med den så hackar/hoppar filmen, se youtube-länk. Vad kan detta bero på? just detta klippet är filmat i 1280x720 50p. man märker av det mindre i 1920x1080 25p men det är ändå där.

Det är inga problem att spela upp filen i tex quicktime eller media player classic utan det uppstår först i sony vegas pro 11. Är inte heller några problem att redigera klipp från mina andra kameror, gopro och canon hv40.

Har läst att man kan konvertera filerna i tex mpeg streamclip men är det att rekommendera om man tänker på kvalité?

Kan det vara så att jag har för lite ram? Har 4gb. Har en quad core processor och ganska bra grafikkort så tror inte det ska vara det.

Hoppas ni kan hjälpa mig reda ut detta. tack på förhand :)
 
MPEG Streamclip är rätt mycket standard för de flesta tycker jag det verkar som.
Jag konverterar alltid mina clip från min 600D med Streamclip. Har en iMac och FCPX så det blir prores422 för mig.
H.264 ska gå att redigera med direkt i de mest moderna editeringsprogrammen men som jag förstått det så tynger det ner datorn en hel del.

Har ingen förklaring på hackandet i din film. Om det hackar direkt efter export från ditt editeringsprogram så prova med streamclip.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.