Annons

Redigera film med proxyfiler i Premiere

Produkter
(logga in för att koppla)

dudek53

Aktiv medlem
Nu har jag gjort en grymt enkel guide med bilder och förklaringar till hur proxyfiler i premiere funkar. All filer som behövs finns för nedladdning på bloggen!
Gå in på www.findout.blogg.se
Om ni gillar det så ge mig lite credd, har jobbat som fan :)

Att jobba med proxyfiler innebär att du i slutändan har ett resultat som helt utgår från en icke konverterad originalfil. Alltså så nära ursprunget man kan komma med andra ord.

Daniel

Underbart!

Nu har jag gjort en grymt enkel guide med bilder och förklaringar till hur proxyfiler i premiere funkar. All filer som behövs finns för nedladdning på bloggen!
Gå in på www.findout.blogg.se
Om ni gillar det så ge mig lite credd, har jobbat som fan :)

Att jobba med proxyfiler innebär att du i slutändan har ett resultat som helt utgår från en icke konverterad originalfil. Alltså så nära ursprunget man kan komma med andra ord.

Daniel

Det verkar ju bra! Om man står och väljer mellan att använda ett program som Pinnacle (som ju enligt vissa funkar bättre med MOV-filerna än vad Premiere gör (Om man nu inte har senaste superdatorn) eller att använda Premiere/Premiere elements med proxyfiler- Vilken väg tror ni är bäst att gå för en amatör som bara vill kunna klippa ihop lite snyggt, lägga på ljud och sedan lägga filerna på DVD/datorn eller få ut dem på hemsida via Youtube? Mao är det värt den extra tiden det tar med proxyfiler för att få materialet mer lättredigerat? (Kanske tar det inte mer tid i och med att filerna blir så mycket mer lättarbetade???) Det kan ju bara vara de som provat som kan svara på frågan!

Proxyfiler går snabbt att konvertera

Konverteringen går riktigt fort. Jag tror du tjänar på att göra konverteringen i längden, vet inte om det går att få det att flyta på i pinnacle trots att du kan lägga in filerna där. Det blir hackigt ändå.
Personligen skulle jag hellre jobba i premiere eller final cut pro miljö än exempelvis pinnacle eller vegas.

Daniel

Senast ändrad:
Vet du

Konverteringen går riktigt fort. Jag tror du tjänar på att göra konverteringen i längden, vet inte om det går att få det att flyta på i pinnacle trots att du kan lägga in filerna där. Det blir hackigt ändå.
Personligen skulle jag hellre jobba i premiere eller final cut pro miljö än exempelvis pinnacle eller vegas.

Daniel

Vet du om det går lika bra i Premiere Elements?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar