Den envise
Aktiv medlem
Har köpt mig en Panasonic TM-700, är grymt nöjd med både kamera och bildkvalitet. Har nu kommit så långt att jag ska börja redigera lite film som jag filmat med kameran. Har stött på lite problem i Adobe After Effects samt Adobe Premiere Elements 8.
Så fort jag importerar ett klipp och vill titta på det i programmet så laggar det satan och allt hänger sig efter några sekunder. Har ett Pinnacle program med och i det kan jag utan problem spela upp materialet och hoppa fram och tillbaka utan att det laggar.
Tror knappast det är burken jag har satt ihop för redigering som är boven.
Spec.
Windows 7 Professional 64bit
Intel I7 [email protected] under vattenkylning
Asus Rampage III Extreme
10Gb DDR3 @1600Mhz
Intel 40Gb SSD till operativ och diverse större SATA diskar för lagring
ATI 5770
Har som fastnat här nu då jag inte ens verkar kunna hantera filerna i Adobe programmen. Har samma problem i båda programmen jag skrev ovan. Tycker det verkar helsjukt då det fungerar bra i Pinnacle. Nu behöver jag dock mer funktioner som finns i tex After Effects.
Någon som har någon idé om vad det kan vara eller har tips rent allmänt ?
Så fort jag importerar ett klipp och vill titta på det i programmet så laggar det satan och allt hänger sig efter några sekunder. Har ett Pinnacle program med och i det kan jag utan problem spela upp materialet och hoppa fram och tillbaka utan att det laggar.
Tror knappast det är burken jag har satt ihop för redigering som är boven.
Spec.
Windows 7 Professional 64bit
Intel I7 [email protected] under vattenkylning
Asus Rampage III Extreme
10Gb DDR3 @1600Mhz
Intel 40Gb SSD till operativ och diverse större SATA diskar för lagring
ATI 5770
Har som fastnat här nu då jag inte ens verkar kunna hantera filerna i Adobe programmen. Har samma problem i båda programmen jag skrev ovan. Tycker det verkar helsjukt då det fungerar bra i Pinnacle. Nu behöver jag dock mer funktioner som finns i tex After Effects.
Någon som har någon idé om vad det kan vara eller har tips rent allmänt ?