Annons

Redaktionellt innehåll????

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Det finns en sak som jag saknar här på fotosidan.se, och det är professionellt, insatt och välskrivet redaktionellt material. Självklart är jag högst medveten om varför just detta saknas, men det innebär inte att jag saknar det mindre för det.

Jag tror faktiskt till och med att om man hade lyckats knyta någon/några duktiga och intresserade skribenter till fotosidan som regelbundet levererade redaktionellt material såsom intervjuer, intressanta artiklar, tips & tricks osv så skulle fotosidan snart kunna konkurrera med våra svenska fototidningar som har usel verksamhet på nätet. Tidningen Foto existerar tex inte ens i webbform, bara en sådan sak.

Jag är övertygad om att detta skulle göra denna site ännu intressantare och ännu mer spännande. Och jag skulle mer än gärna betala ett par hundralappar om året i medlemsavgift för en sådan sak.

Nej, jag håller inte med. Tvärtom tycker jag det är ganska skönt med en mötesplats där fotoentusiaster möter andra fotoentusiaster på samma vilkor utan yrkesmässiga pekpinnar.

Om/När jag vill läsa "redaktionellt material såsom intervjuer, intressanta artiklar, tips & tricks osv " väljer jag andra kanaler för det.

Det finns ibland en övertro på auktoriteter och om professionella skribenter knöts till sidan finns en risk för likriktning med tiden.

För övrigt håller jag fullkomligt med dig att FOTO:s webbsatsning är miserabel. Den är dock i samma klass som tidningen själv...

mvh Janne

Tidningen FOTO ges ju ut av allers som är ett ganska litet förlag. Att driva en website är ganska kostsamt och ger numera inte mycket inkomster i form av reklambanners. Det kan ju vara så att tidnigen FOTO finns kvar på marknaden just av den enkla anledning att de inte har någon halvhjärtad sida på webben.

Ingenting går ju upp mot att höra brevbäraren komma med tidniningen för att minuten efter kasta sig raklång i sängen med favoritlektyren.

Tror inte att en websida hade kunnat tillföra tidningen speciellt mycket, om ens något. Skulle FOTO ha en sida med en del innehåll samt artiklar och tester så kanske en del kunder hade valt att inte ha tidningen och därmed kanske den skulle upphöra att existera.

Nä allt kan inte ersättas av webben enligt mitt sett att se på det hela. Fö. är jag annrs väldigt positiv till internet som källa och lexikon.

Intressant att läsa era åsikter, jag var faktiskt nästan säker på att fler tyckte som jag, men jag misstog mig.

Personligen tror jag dock att mer proffsigt redaktionellt material hade lyft fotosidan, precis som Terjes intåg gjorde.

Jag är ingen expert, men det finns väl något som heter trafikkostnader?

Ju fler besökare desto dyrare för sidan - jag tror ex. aftonbladet har enorma trafikkostnader. Det kan väl säkert vägas upp till viss del av annonser i aftonbladets fall, men vet annars att reklamannonser på websidor ger väldigt lite pengar - alla svenska "nyhetssidor" (om datorer, foto mm - ej expressen o dyl) drivs ideelt av entusiaster och går med förlust.

Det är ju därför en del datortidningar (mikrodatorn mfl) har börjat stänga stora delar av sin hemsida - endast prenumeranter har tillgång till allt.

Det skulle nog vara mycket kostsamt för tidningen Foto att ha en "ordentlig" sida - man skulle nog få höja lösnummer och prenumerantpriserna rejält och bara låta dom som betalat få tillträde.

Det är när man insett detta som man blir mer tacksam över att fotosidan.se kan ha så hög kvalité till så lågt pris :)

Klart jag skulle vilja ha bra redaktionellt matrial här på sidan - men det skulle nog bli dyrt...

Senast ändrad:
Jag skulle gärna ha mer redaktionellt innehåll. Jag tycker att vi hittills haft väldigt bra artiklar, dessutom med åtanke att författarna inte fått något betalt för dem.

Men i framtiden då vi förhoppningvis får en bättre ekonomi så skulle vi kunna betala för artiklar och därmed öka inflödet av artiklar.

En tanke är att vi skall komma igång med fler experter. Vi har en som det är klart med och kommer att lägga ut artiklar från honom under hösten.

Sen har jag ett par fina artiklar som medvetet legat på väntelistan under sommaren, men som skall publiceras så snart alla är tillbaka från semestrarna.

Visst har vi haft jättetrevliga, intressanta och bra artiklar så här långt, det håller jag verkligen med om! Men det jag saknar är väl kanske regelbundenheten, dvs att man vet att det kommer ett par nya artiklar i veckan eller så. Som det är nu är det mycket sporadiskt, och det känns lite öde ibland när det dröjer mellan artiklarna.

Men jag litar på dig David, jag vet ju att du är en klippa när det kommer till att få saker gjorda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar