Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raw shooter essentials 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

wiwi

Aktiv medlem
Hej

Tänkte jag skulle prova denna gratis fullversion som följde med en av fototidningarna i veckan.

Men den hittar inte några rawbilder säger den så jag kommer inte ens till steg 1.

Jag lade in den enligt beskrivning och reg på nätet. Visst borde den läsa rawbilder från en fuji s2 eller s3 och så hade jag några raw från en d70s som den inte heller hittar.

Någon som har någon ide vad jag gjort för fel?

wiwi

Hej,

Enligt Pixmantec finns tydligen inte support för dina kameror i denna version av RSE, Bifogar lista på supportade kameror.
Mvh Curt

Bilagor

• camera_raw_support_rse_2005.pdf
    3.7 KB · Visningar: 40
wiwi skrev:
Hej

Tänkte jag skulle prova denna gratis fullversion som följde med en av fototidningarna i veckan.

Men den hittar inte några rawbilder säger den så jag kommer inte ens till steg 1.

Jag lade in den enligt beskrivning och reg på nätet. Visst borde den läsa rawbilder från en fuji s2 eller s3 och så hade jag några raw från en d70s som den inte heller hittar.

Någon som har någon ide vad jag gjort för fel?

wiwi

Tjenare
jag tog en titt på Pixmantecs hemsida, och RSE verkar inte stödja Fuji RAW eller Nikons D70s, men däremot ska den ju fixa D70. Kolla in specifikationerna i pdf-filerna längst ner på sidan; http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.html

//Glenn

Tack för era svar.
Läste bara snabbt i tidningen och då stog det de flesta kameror. Men men då ligger i alla fall problemet där.
w

ANNONS