Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

RAW-konverter som läser Canons bildstilar

Produkter
(logga in för att koppla)

feriksson

Aktiv medlem
Hej.

Gillar arbetsflöder i Lightroom men dess färger lämnar mycket att önska. Finns det någon man kan betala för att få en korrekt färgprofil? Provat de där beta-profilerna som finns på Adobe's sida men är fortfarande inte riktig nöjd.
Har provat DxO en stund och färgerna där är mycket bättre, blir nog så att jag köper en licens... nackdelen är ju att jag har mitt bibliotek i Lightroom och det är ett helsicke att gå igenom bilderna i DxO (tar en stund för varje bild att renderas).

Hur som haver - finns det någon annan RAW-konverter som kan läsa Canons bildstilar? Jo, DPP, men det saknar "allt" förutom snygga färger.

Breezebrowser Pro tror jag läser (eller gör en tolkning av) Canons "standard" picture styles (dom man kan välja i kameran) men inte om man gör egna.

Senast redigerad av en moderator:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar