Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

raw filer i LR

Produkter
(logga in för att koppla)

niniz

Aktiv medlem
undrar hur jag gör för att importera ??
Mina raw filer är konverterade till DNG och ligger i egen mapp men när jag vill importera den mappen till LR biblioteket är de släckta? grå och går inte klicka
Öppna filer direkt alltså utan att konvertera går inte heller
men i element går de öppna utan att göra något...

Sånt här är lite stressande å tar sån tid men kanske någon vet

undrar hur jag gör för att importera ??
Mina raw filer är konverterade till DNG och ligger i egen mapp men när jag vill importera den mappen till LR biblioteket är de släckta? grå och går inte klicka
Öppna filer direkt alltså utan att konvertera går inte heller
men i element går de öppna utan att göra något...

Sånt här är lite stressande å tar sån tid men kanske någon vet

Har du testat att skapa en ny katalog och importera dem till den? Vet inte om det kommer att funka, men kan tänka mig att det kan vara något problem med den du försöker importera till.

Prova med att bocka ur Dont Import Suspected Duplicates.
Funkar det plötsligt så så vet du om du har importerat de tidigare.
Då gäller det bara att hitta var de finns i LR

Prova med att bocka ur Dont Import Suspected Duplicates.
Funkar det plötsligt så så vet du om du har importerat de tidigare.
Då gäller det bara att hitta var de finns i LR

ja tydligen har jag tillfällig hjärnsläpp ( är nog för trött) för jag ser dom men hittar ingen mapp med det namnet i min dator ens? och mappen är också ? på i listan i biblioteket ... har alltså importerat dom tidigare men är borta nu, raderat av misstag kanske ( hur nu det gått till) Jag är lite ny på LR man gör lite annorlunda än i förenklade element

Måste ta dator ledigt tror :/ orkar inte klura idag

I library
Gå till Catalog i vänstra delen.
välj All Photographs.

Eller sök efter filnamnet / datum.... fast det vet jag faktiskt inte hur man gör, har aldrig gjort det....
Borde vara enkelt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar