Annons

Ramar i elements??

Produkter
(logga in för att koppla)
Går det att lägga till ramar i Photoshop elements? I så fall hur? Jag har aldrig använt programmet tidigare och är nybörjare när det gäller efterbehandling av bilder.
Jag har försökt hitta det i forumet och i programmets hjälp, men lyckas inte.

Om du klickar på palettbehållare längst ner till höger så får du upp en vy med massor av ramar som du kan infoga i din bild

/Leo

Hej! Undrar också om ramar, när jag trycker på palettbehållare så kommer det upp ett stort grått tomt område till höger om bilden, inte en enda ram kommer upp?

Så här står det i Elements Hjälpavsnitt, när jag söker på ramar:

""Så här lägger du till en ram eller ett tema till en bild
När du lägger till en ram eller ett tema i ett fotoprojekt visas ramarna med ett tomt (grått) område för bilden. Klicka och dra en bild från Fotobehållaren till det tomma området.
Gör något av följande på paletten Teckningar och effekter:
Klicka på ikonen Teckningar . Välj Ramar i kategorimenyn och välj sedan en underkategori, t.ex. Färgstark.
Klicka på ikonen Teman . Välj ett objekt i kategorimenyn, t.ex. Klippbok.
Gör något av följande:
Markera en miniatyrbild och klicka på Använd.
Dubbelklicka på en miniatyrbild.
Dra miniatyrbilden till den tomma bakgrunden.
Dra den bild du vill använda från Fotobehållaren till ramen.
Använd skjutreglaget för att ändra storlek på bilden i ramen eller temat. När du är klar klickar du antingen på ikonen Genomför för att använda ändringen, eller på ikonen Avbryt .
Använd flyttverktyget för att centrera bilden. När du är klar klickar du antingen på ikonen Genomför för att använda ändringen, eller på ikonen Avbryt .""

Men det funkare inte heller, varken ikonen Teckningar finns eller ikonen Teman.

Någon som vet hur man ska göra.

Tack på förhand
Gurra

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar