korthoga
Avslutat medlemskap
Har hittat en tavla på internet som jag väldigt gärna vill ha. Saken är den att konstnären inte säljer litografier utan enbart ihoprullade canvastavlor. Då jag väldigt gärna vill ha bilden inramad undrar jag om någon har gjort det förr? Ramat in canvasduk? Skulle det se konstigt ut? Är det så enkelt som jag tror det är? Rulla ut duken på en tunn gigantisk plywoodkskiva och sen häftklamra fast den?
Tavlan är 120 cm bred och 100 cm hög. Jag skulle vilja rama in den med passepartout.
Både ram och passepartout är svårt att finna i de storlekarna. Tänkte att passepartouten skulle vara 20cm på var sida så 160cm bred samt 140cm hög ska passepartout och ram vara.
Någon som vet var och hur? Är redo att lägga en tusenlapp eller två för att få det gjort.
Tavlan är 120 cm bred och 100 cm hög. Jag skulle vilja rama in den med passepartout.
Både ram och passepartout är svårt att finna i de storlekarna. Tänkte att passepartouten skulle vara 20cm på var sida så 160cm bred samt 140cm hög ska passepartout och ram vara.
Någon som vet var och hur? Är redo att lägga en tusenlapp eller två för att få det gjort.