Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rainy day downhill (två versioner, vilken funkar, om någon?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Muerto

Aktiv medlem
Tog den här bilden i lördags och blir inte klok på vilken version jag gillar bäst.

Vilken tycker ni? Jag gillar de hårda kontrasterna i den första och känslan den förmedlar men helt klart är ju exponeringen i den andra bättre men samtidigt blir den mest deprimerande att titta på...

Vilken är bäst? Är någon av dom ens bra?

1.
jonsv2.jpg

2.
jonhdr.jpg

Funkar komposition mm?

Tack på förhand. :)

Edit: Oj förutsatte att man kunde länka in bilder i forumet. Guess not. Känns inte som att forumet medger tillräckligt stora bilder för att det ska gå att bedöma skillnaderna. Så om ni orkar klicka på länkarna uppskattas det.

Ett alternativ är att du lägger upp bilderna i någon pool för bildkritik. Då får du fullstora bilder.

Ett alternativ är att du lägger upp bilderna i någon pool för bildkritik. Då får du fullstora bilder.

Eh, tack. Eller nåt.

Om jag bara ville ha kritik på ena versionen hade det varit en bra idé. Svårt att få hjälp med att jämföra två bilder inom ramen för hur poolerna fungerar. Men visst, den ena ligger i en pool.

Eh, tack. Eller nåt.

Om jag bara ville ha kritik på ena versionen hade det varit en bra idé. Svårt att få hjälp med att jämföra två bilder inom ramen för hur poolerna fungerar. Men visst, den ena ligger i en pool.

Forumet är enligt de gällande forumreglerna inte till för bildkritik. Inget jag eller någon annan medlem har bestämt.

Men det är inga problem med jämförande av bilder. Du kan lägga till versioner av samma bild på en bild som ligger i en pool. Kolla under bilduppladdningen. Det är en basfunktion i bildvisningen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar