Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Radiosändare till Nikonblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Sandorf

Ny medlem
Jag använder idag den inbygda blixten på min D7000 för att trippa en SB-900 och en SB-600. Det fungerar inomhus riktigt bra och är en grymt smidig lösning. Utomhus är ju dock en annan femma, så jag går i tankarna att köpa radiosändare till mina blixtar. Jag fotar mycket skateboard så korta slutartider är ett måste.

Är det någon som rekommenderar någon lösning och radiosändarkit för mitt behov? Att nämna är väl också att jag troligen även kommer att uppgradera min SB-600 genom att köpa en till SB-900 så småningom. Ifall den gamla SB-600 blir kvar eller ej återstår att se.

Ett bra alternativ är PocketWizard, jag kör själv med PocketWizard Plus II och det funkar väldigt bra. Man kan synka blixtar på väldigt långa avstånd vilket är bra om man t.ex. ska fota skate. Man får köra helt manuellt då Plus II inte överför TTL, däremot överför PocketWizard Flex TT5 TTL, dock har jag ej testat dessa.

Då SB-600 inte har synk-kontakt så får man köra SB-900 med Plus II, annars kan du köra Flex TT5 med SB-600.

Jag skulle välja PocketWizard för att de funkar så bra och på så långa avstånd.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto