ANNONS
Annons

raderat minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

PlawsWorth

Aktiv medlem
Hej!
Min flickvän lånade mitt 32gb compactflash kort för någon månad sedan för hon hade tagit bilder med min Sony A200 kamera som hon ville importera. Så hon pluggade in en extern usb minneskortsläsare till sin macbook. Det visade sig då enligt henne att minneskortet var tomt. Jag provade koppla in det till en pc istället som frågade om jag ville formatera kortet. Provade på min macbook också och på något sätt har hon lyckats göra något med kortet eller så var det som hon sa verkligen tomt när hon provade. Problemet var att jag fotograferat bara någon dag tidigare. Kortet hade massvis med bröllopsbilder som jag skulle ge min kusin och lat som man blir med ett gigantiskt 32gb kort har jag plåtat på utan göra backup...vilket tillsammans med att min flickvän välte min kamera från en 2m hög garderob gjorde den dagen mindre bra. Provat och ladda ner första bästa gratis program till pc jag hittade med något udda namn som sa sig kunna ta fram raderade bilder och formaterade minneskortet. Provat göra sådant innan på min hårddisk och då utan problem fått fram gamla borttagna filer. Men på minneskortet fann den inte en enda bild (!). Tänkte nu se om någon annan varit med om att ett minneskort helt mystiskt är tomt och säger sig behöva formateras och vad finns där för program till mac/pc som är bäst på att verkligen ta fram material som man vill få fram?

PC Inspector smart recovery har jag använt med bra resultat. Det är gratis, finns på någon .de-site, googla på namnet.

/Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar