Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rörigt med svar på kommentar

Produkter
(logga in för att koppla)

tobiasschroder

Aktiv medlem
När man kollar på kommentarer på vissa bildsidor så tycker jag ibland det kan bli rätt så rörigt.
Varannan kommentar har ju en vit och en grå bakgrund, men samma grå bakgrund har även svaret på en kommentar.

Ett exempel:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/701139.htm

Här ser man hur svaret på den andra kommentaren och den tredje kommentaren sitter ihop.

Ett förslag är ju att man har svaret i samma bakgrundsfärg som kommentaren, men att man gör texten i en annan färg.
Ett annat förslag är att man kan dölja svaret, men om man trycker på en länk så kommer svaret upp direkt. Detta tror jag hade blivit mycket bra, för om man är intresserad av svaret från fotografen så kan man trycka upp det och kolla. Detta gör så att det blir mindre rörigt.

Ungefär så här. Trycker man på "Svar från..." så kommer sedan svaret upp under kommentaren.
Ett annat sätt är annars att man kan ha som en ruta som kommer upp när man för muspekaren över "Svar från...", med svaret i rutan.

Bara några idéer jag kom på... hade varit roligt med ett svar från någon på Fotosidan...

Bilagor

• kom.gif
    kom.gif
    1.6 KB · Visningar: 244
Jag håller med Tobias om att det ser rörigt ut. Att man skulle behöva klicka för att se svaret på en kommentar tycker jag däremot verkar onödigt.

Mitt förlag på lösning är att man låter svaren ha samma bakgrundsfärg som kommentaren som besvaras. Men det räcker inte, även avstånden mellan kommentar och svar behöver ändras. Som det är nu är det ju en lucka melan kommentaren och svaret, medan svaret och den efterföljande kommentaren sitter tätt ihop. Tvärtom ska det naturligtvis vara för att det logiska flödet i kommentar/svar ska vara tydligt. Och lite ökat vänsterindrag på svaren så blir det ännu tydligare. Typ som i bilden:

Bilagor

• nytt.jpg
    nytt.jpg
    20.1 KB · Visningar: 183
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto