Ragdollar
Aktiv medlem
Har planer på att förstora ett av mina foton till en tavla men har ingen erfarenhet av var gränserna går för att det skall bli en bra och snygg tavla - funderar också på om det blir bäst i färg eller svartvitt men det är väl mer en smaksak ..
Bilden kommer att vara tagen med fullformatskamera (Nikon D3s), 12 megapixel, ISO 200, RAW (14 bitar) - bifogar en storleksförminskad bild som är av motsvarande bildkvalitet som det foto jag tänkt göra en tavla av.
Vad rekommenderar ni som kan ämnet?
Tänkta storlekar är 100x70 cm och/eller 150x90 cm.
Klarar en 12MP bild att förstoras till 150x90 cm med acceptabel kvalitet (utan att pixlarna syns)?
Är canvas, skumplast, papper, alu-platta (eller annat) att rekommendera?
Förstår att allt ovan i princip är en smaksak men råd från kunnig på området är alltid av värde
Bilden kommer att vara tagen med fullformatskamera (Nikon D3s), 12 megapixel, ISO 200, RAW (14 bitar) - bifogar en storleksförminskad bild som är av motsvarande bildkvalitet som det foto jag tänkt göra en tavla av.
Vad rekommenderar ni som kan ämnet?
Tänkta storlekar är 100x70 cm och/eller 150x90 cm.
Klarar en 12MP bild att förstoras till 150x90 cm med acceptabel kvalitet (utan att pixlarna syns)?
Är canvas, skumplast, papper, alu-platta (eller annat) att rekommendera?
Förstår att allt ovan i princip är en smaksak men råd från kunnig på området är alltid av värde