Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rättighter till bild, bildbyrå i KK?

Produkter
(logga in för att koppla)

mnm_swe

Aktiv medlem
Hej,

Har ett litet dilemma, tror jag iaf.

Jo det är så här, förra sommaren så råkade jag hamna mitt i demonstrationen mot Israel och knäppte ett par bilder där de bränner Israels flagga och lite polisingripanden som jag sedan sålde för 10k. Var mest på skoj jag la upp bilderna för att se ifall det var något av intresse. Använde mig utav bildbyrån publiceye.com (.se?) som var då ett nystartat företag (svenskt) som jag fick tips om på jobbet.

Har inte varit inne på sidan sedan dess och har nu i en veckas tid försökt komma in på deras sida, men utan framgång. Har ringt men inget svar. Enligt DN.se så står det iaf inte att de har konkat. Någon som har tillgång till Hermes eller dylikt som kan kolla?

För att komma till saken..
Ämnet är hett igen och är sugen på att försöka sälja dem igen så klart. :)
Nu vet jag inte till vilken bildbyrå som köpte dem eller under vilka former.
Om det nu var tex. Scanpix som köpte dem förra gången hur kommer de reagera ifall jag försöker gå på dem igen?
Kruxet är att jag inte vet hur jag får använda bilderna idag. :(

Hur fasiken gör jag?

Hoppas texten ovan är läsbart, inte sovit på 34 timmar.

Tack på förhand

//Micke

ps. hoppas att det är här tråden passar in. ds
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.