Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rätt focus...
- Trådstartare dif_89
- Start datum
JohanStahlberg
Aktiv medlem
Hejsan Tomas!
Din 400D är en fiun kamera, men när du har skidåkaren mot dig i högfart, eller att autofokusen ska hinna fasta på åkaren när han hoppar så måste du upp några steg i både kamera och i objektiv som hinner fokusera så pass snabbt!
Det jag gjorde i början var att jag ställde skärpan manuellt på ett ställe, kastade en snöboll eller så där jag ville ha åkaren, satt skärpan där och väntade på rätt ögonblick!
Mvh
Johan Ståhlberg
Din 400D är en fiun kamera, men när du har skidåkaren mot dig i högfart, eller att autofokusen ska hinna fasta på åkaren när han hoppar så måste du upp några steg i både kamera och i objektiv som hinner fokusera så pass snabbt!
Det jag gjorde i början var att jag ställde skärpan manuellt på ett ställe, kastade en snöboll eller så där jag ville ha åkaren, satt skärpan där och väntade på rätt ögonblick!
Mvh
Johan Ståhlberg
JohanStahlberg
Aktiv medlem
Visst skulle det säkert funka, men i dom riktiga närbilderna där du fyller ut åkaren i sökaren och där autofokusen verkligen måste jobba snabbt så är tex en Mark II N snabbare då den hjälper till och driver autofokusen om jag inte har helt fel? Rätta mig gärna om jag har det!
// Johan
// Johan
PeBro
Aktiv medlem
JohanStahlberg skrev:
Visst skulle det säkert funka, men i dom riktiga närbilderna där du fyller ut åkaren i sökaren och där autofokusen verkligen måste jobba snabbt så är tex en Mark II N snabbare då den hjälper till och driver autofokusen om jag inte har helt fel? Rätta mig gärna om jag har det!
// Johan
Blev själv lite osäker, där av min fråga.
Har själv inte testat med kombon jag tog som exempel. Cykelbilderna jag länkat till i trådens andra inlägg är tagna med 1DM2 och EF 70-200 f/2,8L IS USM och följande autofokus. Den kombon funkar klockrent!
Mvh/Peter