Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rätt färger i Firefox 3

Produkter
(logga in för att koppla)

TickTaC

Medlem
För er som väntat å funderat!
Så här aktiverar du ICC stödet i Firefox 3.
Glöm inte att starta om webläsaren efteråt.

Skriv följande i adressfältet: about:config
Leta upp raden som heter: gfx.color_management.enabled
Dubbelklicka på den så enabled ändras till true

That´s It !

Nu ser du rätt färger i Firefox (som i Safari)

Mvh Per Ohlsson
 
Skitbra!

Härligt Per för ett inlägg som gjorde mig glad! En sammanfattande och lättöverskådlig tråd som kommer att göra att många uppfattar bilder på samma sätt!

Jag hoppas och håller tummarna att världen inte går under trots en dubbelpost som kommer att ligga upp i några dagar!

Tack Per!

Mvh
Henrik Sjöman
 
Varför sitter du och dubbelpostar samma inlägg i forumet, och dessutom om något som var en nyhet för ett halvår sedan? Prova gärna och sök på ämnet du vill skriva om först.


Jag har haft FF i v 2 inställt att laddda ner sidorna utan bilder och med java avstängt. Mycket praktiskt när jag sitter på landet och har en trög modemuppkoppling och vill kolla lite nyheter. I övrigt har jag inte varit intresserad att använda FF eftersom det inte renderar en del av de sidor jag besöker rätt. Av den anledningen har jag hållit mej till IE.

Att FF v3 kan visa bilder med färgprofil har jag inte känt till och ur den synpunkten är TicTac:s inlägg motiverat för mej och kanske för andra också. Jag har nu laddat ner FF i v3 och ska se om jag kommer att använda den mera.

Jag, liksom många andra, kollar inte i de specifika ämnena utan i senaste foruminlägg och ser det därför inte som dubbelpostning. Jämfört med en del annat som skrivs på FS var det här en nyttig upplysning och jag tycker därför att ditt inlägg var onödigt.
 
Jag, liksom många andra, kollar inte i de specifika ämnena utan i senaste foruminlägg och ser det därför inte som dubbelpostning. Jämfört med en del annat som skrivs på FS var det här en nyttig upplysning och jag tycker därför att ditt inlägg var onödigt.
Att du inte varit uppmärksam tidigare i år när denna diskussion varit uppe får stå för dig. Menar du att alla inlägg ska postas om varje vecka för att individer som du som inte läser dem de tre första gångerna ska få fler chanser? Du kanske ska ändra ditt sätt att använda FS om du vill lära dig något.

När det gäller att dubbelposta, dvs först posta ett inlägg i en tråd och sedan posta samma inlägg en gång till i en annan tråd har ansetts vara otillåtet på all världens forum sedan jag vet inte hur många år. Det var det jag kommenterade.

Om mitt inlägg var onödigt, hur onödigt är ditt? Mitt inlägg var möjligen bara en onödig kommentar, eftersom vi borde ha moderatorer på FS som gör skäl för namnet, men ditt meningslösa inlägg har bara ett syfte - att mucka gräl.
 
När det gäller att dubbelposta, dvs först posta ett inlägg i en tråd och sedan posta samma inlägg en gång till i en annan tråd har ansetts vara otillåtet på all världens forum sedan jag vet inte hur många år. Det var det jag kommenterade.
Dubbelpostning har redan behandlats flera gånger på Fotosidan.
Har du missat detta? Du måste vara uppmärksam!

Eller, som någon skrev:
"Menar du att alla inlägg ska postas om varje vecka för att individer som du som inte läser dem de tre första gångerna ska få fler chanser?"

:)
 
Dubbelpostning har redan behandlats flera gånger på Fotosidan.
Har du missat detta? Du måste vara uppmärksam!

Eller, som någon skrev:
"Menar du att alla inlägg ska postas om varje vecka för att individer som du som inte läser dem de tre första gångerna ska få fler chanser?"

:)
OK lustigkurre, berätta. Det är kanske fler än jag som missat?
 
Att du inte varit uppmärksam tidigare i år när denna diskussion varit uppe får stå för dig. Menar du att alla inlägg ska postas om varje vecka för att individer som du som inte läser dem de tre första gångerna ska få fler chanser? Du kanske ska ändra ditt sätt att använda FS om du vill lära dig något.

När det gäller att dubbelposta, dvs först posta ett inlägg i en tråd och sedan posta samma inlägg en gång till i en annan tråd har ansetts vara otillåtet på all världens forum sedan jag vet inte hur många år. Det var det jag kommenterade.

Om mitt inlägg var onödigt, hur onödigt är ditt? Mitt inlägg var möjligen bara en onödig kommentar, eftersom vi borde ha moderatorer på FS som gör skäl för namnet, men ditt meningslösa inlägg har bara ett syfte - att mucka gräl.

Inledningen på tråden om rätt färg på webben sade inte mej så mycket, att alla inte ser samma färger som fotografen som lagt upp en bild är välkänt, likaså att webläsarna för Win inte läser ICC. Trådskaparen hade ett problem och lösningen pekade inledningsvis inte på Firefox 3.

Av den anledningen tycker jag att det var försvarligt att ta upp saken med en passande rubrik. Det verkar som flera har den åsikten.

Jag har nu installerat FF v3 på min laptop och gillar vad jag ser.

Om vilken inlärningsstil jag ska ha på på FS tror jag faller utanför din kompetens att bedöma.

I dina övriga åsikter om dubbelpostning kan jag hålla med dej.
 
Jag vill helst inte fortsätta denna diskussion, men det jag tyckte var lite onödigt var inte ditt inlägg utan sättet du bemöter Per på.
Varför sitter du och dubbelpostar samma inlägg i forumet, och dessutom om något som var en nyhet för ett halvår sedan...

Det är första gången du talar till Per i den här tråden så börja åtminstone inte med att anklaga och dumförklara.
Det är dessutom troligt att Per tar till sig kritiken på det sättet du vill, genom att inte dumförklara honom eller någon annan.

Hoppas min åsikt och kritik tas emot på ett konstruktivt sätt.
Trevlig kväll!
Henrik Sjöman
 
ursäkta, men jag kunde inte låta bli att kommentera din usla beskrivning. Förstår inte hur man kan tolka hans enda syfta till att mucka gräl?

Min svåra uppväxt håller jag för mig själv.

Mvh,
 
Seriöst grabbar, vad är det för ångest ni lider av när ni triggar på hur jag uttrycker mig till andra än er själva på ett internetforum? Är det de svåra uppväxtåren som spökar för er?

Prova att googla på KBT - Kognitiv Beteende Terapi - se om ni inte kan hitta någon bra lösning,,,

Betala inte mer för den terapitiden, om du nu inte har precis startat!

Kanske vi ska köra några ART-lektioner med dig istället, helt ideellt förstås,

Michael - snäll som få -
 
Yup, naturligtvis förutsägbart. Jag bara väntade på att någon annan ur Fotosidans välutbildade begåvningsreserv skulle visa sin totala okunskap om vad KBT innebär.

Lars, kan du inte bara lägga ner?
Dina semi-intellektuella inlägg är bara irriterande och totalt orelevanta för tråden.

Skall vi fortsätta?

" Rätt färger i Firefox 3 "

Vilka andra webläsare stöder färgprofiler?
 
personligen tycker jag färgerna ser förjävliga ut. alldeles för mättade färger.
läser Firefox in en profil i bilder, som tidigare inte har någon profil? eller läser den bara bilder med profil på rätt sätt?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.