Tremere
Aktiv medlem
För ett antal år sedan, när min sambo tog studenten, så anlitade hon en fotograf för några studentbilder. Fotografen jobbade då som fotograf på patologiska inst. på ett sjukhus. Min sambo besökte henne där och de tog en serie om 12-14 bilder.
Någon vecka senare fick hon bilderna och fotografen fick betalt. Allt enligt överenskommelse.
För ett tag sedan, när vi satt och gick genom lite bilder i en låda, så hittade vi dessa bilder och även negativen till dessa.
Vi har nu försökt få tag i fotografen för återlämnande av bilderna, men ej lyckats.
Nu till min egentliga fråga: Får vi göra nya bilder av dessa negativ?
Jag vet ju att fotografen alltid har ©-rätt, men hur är det egentligen när fotografen inte har något att bevisa detta med?
Nu har vi inte tänkt att göra några kopior, då min sambo inte var värst nöjd med bilderna.
Men jag tycker frågeställningen är intressant.
Någon som har en idé?
Någon vecka senare fick hon bilderna och fotografen fick betalt. Allt enligt överenskommelse.
För ett tag sedan, när vi satt och gick genom lite bilder i en låda, så hittade vi dessa bilder och även negativen till dessa.
Vi har nu försökt få tag i fotografen för återlämnande av bilderna, men ej lyckats.
Nu till min egentliga fråga: Får vi göra nya bilder av dessa negativ?
Jag vet ju att fotografen alltid har ©-rätt, men hur är det egentligen när fotografen inte har något att bevisa detta med?
Nu har vi inte tänkt att göra några kopior, då min sambo inte var värst nöjd med bilderna.
Men jag tycker frågeställningen är intressant.
Någon som har en idé?