ANNONS
Annons

Rädda en foto cd, går det ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cargasm

Ny medlem
Va på resande fot i Laos, Kambodja & Vietnam för 2 år sedan & fotade en hel del. Jag tömde dåvanrande kamerans minneskort på lokala internet caféer & brände varjegång 2 identiska kopior, en la jag i packningen & en skickade jag på posten = idiotsäkert trodde jag..

Väl hemma i sverige så visade det sig att en cd från ett internetcafé inte funkade, jag fick bara upp hälften av bilderna även om jag kunde se ikonerna för dom andra. på cd:n fanns några små svart prickar.

Som tur va tänkte jag så hade jag ju en back-up cd, men det visade sig vara precis likadant med den. Jag tror att det är någon form av frätskador på disken, pga hög svavelhalt i luften i området den kommer ifrån (eller liknande).

Frågan är, finns det något tänkbart sätt att rädda dom bilder som jag kan se som ikoner på skivorna ? Det finns massa bilder på skivorna som jag verkligen vill få tillbaks.. :-(

Jag har provat att bränna kopior på skivorna, men dessa funkar inte heller, jag har även provat en mängd olika datorer med olika cd läsare, men utan resultat.

Hjälp mig snälla !!!

Det här programmet kanske kan vara något:

NewLive All Media Fixer Pro 8.2

"All Media Fixer is a handy tool that help you one click to repair media files which can not be played or dragged. Very User-friendly interface. It has a better support to all kinds of files, and it is more convenient and succinct to use . The rate of success in the fix has reached 82.8% to 97.6%.
Features:
- Fix media file can not be played or dragged.
- Fix media file which are not completely downloaded.
- Fix partly damaged media file.

- Support: WMA, WMV, ASF, WM, ASX, AVI, DIVX, XVID ,Vob, RM, MP3, MP2, MP1, MPA, MPGA, MPG, MPEG, MPA, DAT, WAVE, Jpeg and BMP."

Eller googla för att hitta andra.

Mvh/ Kemal

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar