Annons

Räcker dessa?

Produkter
(logga in för att koppla)
120Ws blixtarna räcker säkert till för helkroppsbilder på dina modeller. Jag har 2x300Ws och kör dem för det mesta på nästan lägsta effekt. Det räcker och blir över när man fotar med omkring bländare 8.

www.pix4chicks.se

Det finns ett annat paket oxå. 2 x 110 w/s, och något billigare, 1995:-. Qihe är märket. De blixtarna är i metall, ditt paket har plasthöljen, dessutom är det ett märke på utgång hos kaffebrus, som verkar satsa att enbart Qihe i framtiden.

pellepiano skrev:
Det finns ett annat paket oxå. 2 x 110 w/s, och något billigare, 1995:-. Qihe är märket. De blixtarna är i metall, ditt paket har plasthöljen, dessutom är det ett märke på utgång hos kaffebrus, som verkar satsa att enbart Qihe i framtiden.

Tack! Ditt råd är att ta det med metall mao?

Hur är det med utbyggnadsmöjligheten? Är systemet enkelt att bygga vidare på?

Kan jag ha denna softbox till?
http://www.kaffebrus.com/70-x-140-cm-87.html

//Thomas

Maxieboy skrev:
120Ws blixtarna räcker säkert till för helkroppsbilder på dina modeller. Jag har 2x300Ws och kör dem för det mesta på nästan lägsta effekt. Det räcker och blir över när man fotar med omkring bländare 8.

www.pix4chicks.se

Kan det kanske vara så att en STARK blixt har kortare laddningstid när den körs på halv effekt än en som har LITEN styrka körs på full effekt?

//Thomas

"Kan det kanske vara så att en STARK blixt har kortare laddningstid när den körs på halv effekt än en som har LITEN styrka körs på full effekt?"

Ja.

De billiga blixtarna har en omkrets på 10 cm som bör passa fattningsringen , som är ställbar.

Men bättre att dubbelkolla såna produktfrågor med kaffebrus själv.

pellepiano skrev:
"Kan det kanske vara så att en STARK blixt har kortare laddningstid när den körs på halv effekt än en som har LITEN styrka körs på full effekt?"

Ja.

De billiga blixtarna har en omkrets på 10 cm som bör passa fattningsringen , som är ställbar.

Men bättre att dubbelkolla såna produktfrågor med kaffebrus själv.

MMin fråga var egentligen om storleken på softboxen måste tas med hänsyn till styrkan på blixten.
Dvs, jag vill ha en stor softbox för att kunna ta helkroppsbilder men räcker en 110W till?
//Thomas

För en stor softbox behövs kanske en större reflektor som kan sprida ljuset mer, än vad blixten gör i grundutförande.

Ljuset lär räcka. Beror ju på avstånd förstås oxå och beroende på bländare du vill köra. Kan ju köra på ISO 200 oxå.

Kan ju vara bättre iofs och ha lite mer kräm i blixtarna så det fins lite extra och ta av vid behov.

pellepiano skrev:
För en stor softbox behövs kanske en större reflektor som kan sprida ljuset mer, än vad blixten gör i grundutförande.

Ljuset lär räcka. Beror ju på avstånd förstås oxå och beroende på bländare du vill köra. Kan ju köra på ISO 200 oxå.

Kan ju vara bättre iofs och ha lite mer kräm i blixtarna så det fins lite extra och ta av vid behov.

Tack.
Vad menar du med grundutförande?

Vet du något om utbyggnadsmöjligheterna med dessa blixtar? Är det lätt att köpa till?
//Thomas

Grundutförande= Som den är vid köp.

Finns bikakeraster och filter. Hur det är med reflektorer får du kolla med kaffebrus, vad som ev passar. Tror deras större blixtar har Bowensfattning, och där finns massor av tillbehör.

Ska man bara använda blixtarna på vanligt sätt räcker 110 Ws mer än väl.

Som många säger behöver man inte så mycket effekt för att använda softbox eller paraplyer.

Mitt svar är att 110 Ws räcker.

PerFogelberg skrev:
Ska man bara använda blixtarna på vanligt sätt räcker 110 Ws mer än väl.

Som många säger behöver man inte så mycket effekt för att använda softbox eller paraplyer.

Mitt svar är att 110 Ws räcker.

Dubbelt tack säger jag och min plånbok.

Jag är som sagt en nybörjare vad gäller studio.
Hur är det med utbyggnadsmöjligheten? Måste man köpa samma märken när man senare vill utöka?
//Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar