Pickamela
Aktiv medlem
I somras plåtade jag ett alternativt bröllop, då bruden är modell på agenturen Nocturnal Models som jag plåtar för. Hon är en god vän till mig, så jag plåtade helt gratis, som en bröllopsgåva. Nu är det så att Expressen ska göra ett reportage om udda bröllop och har valt ut bl.a. två tjejer från agenturen. De vill då ha en av mina bilder till artikeln. Tidigare var det tal om att en fotograf skulle plåta bruden nu, men det blev så att de skulle ta in min bild istället, för att få med både brud och brudgum.
Till frågan: De har inte erbjudit ersättning, vilket stör mig. Jag vill inte direkt nöja mig med att få cred i form av namngivning, när det är EXPRESSEN som vill ha bilden. De ska väl ha råd att betala? Hur mycket kräver jag för en helsida i en bilaga till Expressen? Hänvisa helst inte till någon prissättning från Fotografernas riksförbund, för den kostar ju pengar numera. Jag måste bestämma detta snabbt. Så användbara länkar uppskattas.
Till frågan: De har inte erbjudit ersättning, vilket stör mig. Jag vill inte direkt nöja mig med att få cred i form av namngivning, när det är EXPRESSEN som vill ha bilden. De ska väl ha råd att betala? Hur mycket kräver jag för en helsida i en bilaga till Expressen? Hänvisa helst inte till någon prissättning från Fotografernas riksförbund, för den kostar ju pengar numera. Jag måste bestämma detta snabbt. Så användbara länkar uppskattas.