Annons

ps uppsnyggningar...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag undrar lite hur man gör för att tex göra ett öga blåare i ps? Finns det nån sida på nätet eller nåt där man kan hitta lite ps tipps? Jag vet att det finns en del hjälp man kan få i digital foto tidningen men tyvärr kan jag inte hitta något om att göra "ögon blåare...." och det vet jag ju att en del på den här sidan är ganska bra på... Kanske är för bökigt att svara på här? Jag vet inte...

du kanske kan testa selektiv färgändringsverktyget och ex ta bort cyan färg och låta det blå bli blåare? jag är inte så bra på sånt här heller men det kan vara värt ett försök

Testa med en luddig markering kring ögat och öka mättnaden för det blå, eller använd kurvor tills färgen blir som du vill ha den. Man kan också arbeta i lager, det finns många vägar att gå.

Börja med att göra en markering på ögonen, det kan du antingen göra med lassot, troll spöet, eller snabbmask om du inte vet hur det fungerar så kolla i hjälpfilen eller säg till. När du en markering så gå till bild> ställ in> nyans mättnad. Och så kryssar du i färga. Sen kan du dra i nyans kontrollen för att få valfri färg.

ANNONS