Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
PS och Save for Web
- Trådstartare JalleS
- Start datum
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Save for web konverterar till sRGB tror jag.
Alltså den färgprofil som används i browsers.
Editera bilden i sRGB om du vill att den ska se likadan ut när du sparar för webb.
Patrik
Editera bilden i sRGB om du vill att den ska se likadan ut när du sparar för webb.
Patrik
Brummelisa
Aktiv medlem
Nu är jag kanske ute och cyklar, men hur många bitar sparas tex jpeg i.
Sitter man och jobbar i 16-bitars läge och den sedan konverterar till 8, så lär det ju inte bli lika fint.
Men jag kan ha fel.
/ Marcus
Sitter man och jobbar i 16-bitars läge och den sedan konverterar till 8, så lär det ju inte bli lika fint.
Men jag kan ha fel.
/ Marcus
JalleS
Aktiv medlem
Det stämmer nog...
Nu minns jag att jag har läst det där någonstans. Tack för hjälpen.
Marcus tankar om 8 respektive 16 bitar tror jag inte gäller JPG utan är nog mer relaterat till GIF (men jag kan också ha fel
--jalle
Marcus tankar om 8 respektive 16 bitar tror jag inte gäller JPG utan är nog mer relaterat till GIF (men jag kan också ha fel
--jalle
PatrikAdolfsson skrev:
Patrik
Brummelisa
Aktiv medlem
Re: Det stämmer nog...
Ja, jag tror nog jag har fel. Jag märkte dock att när jag hade svartvit 8 bitar och sparade som jpg blev bilden mycket mörkare, men gjorde jag om bilden till RGB 8 biar först och sen sparade den så blev den precis så som den såg ut.
Jag brukar visserligen inte arbeta i svartvitt-mode utan duplex, men hoppade över det steget den här gången.
/ Marcus
JalleS skrev:
--jalle
Ja, jag tror nog jag har fel. Jag märkte dock att när jag hade svartvit 8 bitar och sparade som jpg blev bilden mycket mörkare, men gjorde jag om bilden till RGB 8 biar först och sen sparade den så blev den precis så som den såg ut.
Jag brukar visserligen inte arbeta i svartvitt-mode utan duplex, men hoppade över det steget den här gången.
/ Marcus
Biber
Aktiv medlem
Save for web konverterar inte till sRGB, det får man göra själv.PatrikAdolfsson skrev:
Anders_Andersson
Aktiv medlem
När man sparar för webb komprimeras bilden. Dvs en hel del information i bilden försvinner. Den blir mindre helt enkelt. Mindre upplösning,färre färger. Rätta mig om jag har fel.
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Biber skrev:
Save for web konverterar inte till sRGB, det får man göra själv.
Just det..
Jag har kryssat för den lilla rutan som sätter profilen
Tack för rättningen.
Patrik