Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PS laddar upp alla bilder som exporteras från LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika Kr

Aktiv medlem
Som rubriken lyder.

Har LR5 och PS CS3, har inte fått till någon bra koppling mellan programmen så jag brukar alltid använda browsern när jag laddar upp en bild i PS. Dvs att det inte funkar bra att högerklicka en bild i LR och välja "Redigera i.....".

Nu har jag gjort någon manöver, oklart vad? Som gör att varje gång som jag exporterar ut en bild från LR så laddas den upp automatiskt i PS. Inte så kul om jag exporterar många bilder så att säga :(

Problemet är att jag inte har en aning om vad jag gjort? Det enda jag vet är att jag höll på med en bild inne i PS och råkade trycka på tangenten Skiftlås istället för på Skift och strax efter det så rasslade en massa exporterade bilder upp i PS.

Så det är något jag lyckats ställa in i PS för att få detta? Men vad? Och hur får jag bort det?

Tacksam för svar, för det är enormt irriterande.

Om frågan ligger i fel avdelning så må moderatorn flytta frågan
 
Nu har jag gjort någon manöver, oklart vad? Som gör att varje gång som jag exporterar ut en bild från LR så laddas den upp automatiskt i PS.

I export-rutan i Lightroom finns en avdelning "Post-processing", där har jag valt "Show in Windows explorer" men det finns också val som "Open in application..."

Kan det vara så att du där anger att bilderna skall öppnas i just PS?

Bara en gissning....
 
I export-rutan i Lightroom finns en avdelning "Post-processing", där har jag valt "Show in Windows explorer" men det finns också val som "Open in application..."

Kan det vara så att du där anger att bilderna skall öppnas i just PS?

Bara en gissning....

Nej, jag har inte gjort någon manöver alls inne i LR och i exportrutan.

Trubblet började bara helt plötsligt när jag grejade i PS, så det måste vara något knäppt jag gjort inne i PS och som jag tror genom något tangentbordskommando?
Var över huvudtaget inte alls i LR när det helt plötsligt började rassla och massor med bilder laddades upp samtidigt.
 
Vad har du för inställning i "post processing" i Lightroom när du epxorterar?

Jag har inte PS så jag kan tyvärr inte ge något råd där.
 
Vad har du för inställning i "post processing" i Lightroom när du epxorterar?

Jag har inte PS så jag kan tyvärr inte ge något råd där.

Inga val är gjorda där, har "Efter Export; Gör ingenting" och inget program är valt.

Helsnurrigt problem jag har dragit på mig ;(

Börjar fundera på om det ens är relaterat till att någon funktion blivit aktiverad av misstag? Ska prova att starta om datorn och köra en Säker Start och lite underhåll på den. Med massor av tur så kanske, kanske .... inte för att jag riktigt tror på det själv, men.... det är det enda jag kan komma på, förutom något felaktigt tangentbordskommando som borde ha varit ogjort i PS.
 
Vad har du för inställning i "post processing" i Lightroom när du epxorterar?

Jag har inte PS så jag kan tyvärr inte ge något råd där.

Nu så, har jag löst det.

Och jag får be om överseende för mitt föregående svar, var så säker på det så jag inte ens kollade ordentligt. För det visade sig att jag hade i Efterbearbetning valt att visa i Finder, däremot hade jag inte valt något program. Men tydligen så räckte det för att exporterade bilder poppar upp i PS vart efter.

Så nu är det löst :)
 
ANNONS