JohanStåhl
Aktiv medlem
Hej,
Min sambo har mecenatkort och jag funderar på att köpa Photoshop CS4 till 80% rabatt. Där kan man läsa att den enklare varianten "Student Edition" inte tillåter mig att tjäna pengar på mina kreationer. Är det en viktig anledning till att istället köpa den andra "Education Box" som tycks göra detta?
(Följande är hämtat från mecenat.se)
http://www.mecenat.se/rabatter_nati...onell=356&categoryid=46&id_meny=35&id_meny=35
Vad skiljer Adobe Student Edition från Adobe Education box?
Student Edition
- Upp till 80 % rabatt
- Engelska versioner av utvalda program
- Endast för privat bruk (alltså ej för kommersiellt bruk)
Education Box
- Upp till 60-70 % rabatt
- Engelska och svenska versioner av de flesta av Adobes program
- För det mesta som ett vanligt kommersiellt program. Varken Education Box eller Student Edition får dock överlåtas till någon annan.
Sen undrar jag om någon vet om det är endast i fullversionen för runt 10.000 som det medföljer en manual för det verkar det inte göra i dessa minipack.
mvh
Johan Ståhl
Borås
Min sambo har mecenatkort och jag funderar på att köpa Photoshop CS4 till 80% rabatt. Där kan man läsa att den enklare varianten "Student Edition" inte tillåter mig att tjäna pengar på mina kreationer. Är det en viktig anledning till att istället köpa den andra "Education Box" som tycks göra detta?
(Följande är hämtat från mecenat.se)
http://www.mecenat.se/rabatter_nati...onell=356&categoryid=46&id_meny=35&id_meny=35
Vad skiljer Adobe Student Edition från Adobe Education box?
Student Edition
- Upp till 80 % rabatt
- Engelska versioner av utvalda program
- Endast för privat bruk (alltså ej för kommersiellt bruk)
Education Box
- Upp till 60-70 % rabatt
- Engelska och svenska versioner av de flesta av Adobes program
- För det mesta som ett vanligt kommersiellt program. Varken Education Box eller Student Edition får dock överlåtas till någon annan.
Sen undrar jag om någon vet om det är endast i fullversionen för runt 10.000 som det medföljer en manual för det verkar det inte göra i dessa minipack.
mvh
Johan Ståhl
Borås