Annons

PS CS3 ångra med Magic Wand

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika Kr

Aktiv medlem
Försöker knäcka svårigheterna att försöka lära mig PS, har version CS3. Har lärt mig hur jag kan byta ut exv en bakgrund med Magic Wand. Genom att hålla ner Shift så kan jag markera det jag behöver på olika ställen på bilden. Genom menyn Select -> Modify, så kan jag bestämma olika parametrar för hur det jag har markerat ska bete sig. Så långt allt väl, eller snarare bara att hålla på och träna på det. Begriper tekniken iaf ;)

Men så upptäcker jag när jag nästan markerat allt klart ett fel som gjorts långt tidigare. Hur gör jag då? Kan inte komma på hur jag kan flytta, skjuta eller radera en markering som Magic Wand gjort långt tidigare? Kan ju inte backa bakåt med ⌥⌘Z-tangenterna hela vägen för att rätta till ett fel som inte är nygjort s a s.

Jag är total nybörjare på PS och med hjälp av massor med tutorials och liknande videohjälpar från ffa YT så tar jag mig fram väldigt sakteliga, men just den här manövern kan jag inte hitta lösning på?

För det går väl att göra? Förklara som för ett barn är ni snälla :)

Jag håller på att byta ut en tråkig himmel mot en roligare, men himlen är så ljus så magic wand förväxlar alla ljusa byggdetaljer som himmel, därav mitt problem. Eller använder jag mig fel teknik rent av?

Tack snälla på förhand, om nu lösning finns?
 
Har provat alla möjliga kommandon, men får inte till det. Att hålla in ⌥ samtidigt som man fixar om en markering? Men begriper inte tekniken? Antingen försvinner allt annat också som jag markerat eller annars händer ingenting annat än att markeringen ändrar form istället för att försvinna.

Magic Wand markerar med ett + när den lägger till, så blir det ett - -tecken istället men förstår inte hur jag ska utnyttja det? För det betyder väl att den tar bort istället för att lägga till?