Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PS CS bible proffesional edition

Produkter
(logga in för att koppla)

LindaJ

Medlem
Hej,
Har suttit o läst igenom diskusionerna angående böcker...

Kommer beställa en idag, Behöver en som är mer avancerad o fstnade lite för proffesional ed av bibeln, ngn som läst den?

Eller som har ngn annan mer avancerad bok att rekommendera, engelska eller svenska spelar absolut ingen roll!

MVH Linda

Jag gillar Bruce Frasers och David Blatners "Real World Photoshop"-böcker. Inget för den som söker specialeffekter, men suverän information om färg och arbetsflöde.

låter intressant. Jag är också ute efter en, eller ett par, bra bok/böcker för att lära mig lite mer än det grundläggande i photoshop. Tutorials på nätet i all ära, men det käns som man får mer ut ur en bibel...

ska nog beställa "Real World Adobe Photoshop CS" och "Real World Camera Raw with Adobe Photoshop CS". Finns det några övriga "must have" som jag ska passa på att beställa på samma gång?

Jag kan väl säga att jag framförallt är intresserad av att förstå varför resultatet av vissa operationer blir som det blir. Och hur olika blandningslägen fungerar, och så vidare. Samt hjälp att utveckla ett för mig optimerat arbetsflöde, både vad det gäller teknisk kvalitet och smidighet.

Absolut. Fraser är rätt insyltad i Adobe och verkar den vägen ha koll på en hel del bakgrund som andra måste sluta sig till genom experiment.

Walle skrev:
Jag kan väl säga att jag framförallt är intresserad av att förstå varför resultatet av vissa operationer blir som det blir.

Jag har läst Bibeln och den är mycket bra.

Deke Mcclelland skriver mycket medryckande och dessutom humoristiskt och går alltid in på orsak och verkan av alla operationer. Det här är ingen trist "tutorial" utan en bok som ger förståelse kring hur och varför när det gäller PS. Det är också en utmärkt uppslagsbok.

Russel Preston Brown (Senior Creative Director på Adobe) säger så här om boken:

"When someone asks me something I don't know about Photoshop, I tell them to go read the Photoshop Bible. It does something no other book does - it tells you everything.

Det är möjligt att andra böcker är lika bra - jag har inte läst dem alla - eller t o m bättre, men den här blir du inte missnöjd med.

/G

Köptips

Jag brukar beställa böcker från amazon.com (USA)
blir bra pris på dem också då..

Litet tips än att handla här i Sverige...
Om man nu inte absolut vill ha böckerna på svenska då..

Jag gillar dessa!

Jag vill slå ett slag för "Photoshop CS för digitalfotografer" av Scott Kelby (Pagina 2004). Den heter på engelska "The Adobe Photoshop CS Book for Digital Photographers".

Jag har också några böcker i "Real World"-serien som jag gillar skarpt:
"Adobe Photoshop CS"
"Camera Raw with Adobe Photoshop CS"
"Color Management"

Har lite svårt för "Photoshop CS Bible" (Deke McClelland), upplever den som lite svåröverskådlig, trivs bättre med Real World-serien.

prisex...

amazon.com
$26,39 plus frakt totalt ca 243kr

Adlibris
Summa: 377 inkl frakt

Bokus.se
Totalt** 374.00 kr

Ja du ser skillnaden..
jag har handlat för upp till 650sek fr Amazon.com utan problem med tullen.. Paketet kommer hem i brevlådan på en dryg vecka..

nja, om jag inte minns helt fel så fick jag betala 120:- som posten plus tullen ville ha och då bestälde jag för ~1000:- men det står väl på tulles sida

kanske var moms jag betalada då men posten ville ha nån expiditionsavgift har jag för mig. Jag tog det snålaste fraktsättet.

Det vart bible professional ed. Från adlibris... ville ha den så snart som möjligt, real world böckerna lockar o blir def ngn av dem nästa beställning.

Tack för tipsen

Linda

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar