Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Promillegräns för foto?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Man lär sig hela livet, har någon klok person sagt. Så även jag.

Jag var på bröllop i helgen; en oerhört trevlig tillställning! Just för detta tillfälle hade jag inhandlat min första kompaktkamera, en begagnad Ixus 70. En utmärkt kamera, på det hela taget, som går ned i kavjafickan för en och annan kalasbild.

Före, under och efter middagen plockar jag upp Ixusen och knäpper av nåra bilder då och då. Ibland lyser blixten som den ska, ibland inte. Jag fattar inte riktigt varför.

Igår, dagen efter, tittar jag igenom bilderna och undrar hur i hela friden jag, den intrsserade amatörfotografen, kunde tagit dessa skräpbilder! Och varför jag spelat in 4-sekunders videosnuttar!

Sens moral: 1. Lär dig var knappen för video sitter och välj inte det läget (blixten lyser inte då, förstås). 2. Efter några glas vin uteblir skärpan och de snygga fotovinklarna.

Hoppas att ni andra är smartare än jag. Ingen skada var dock skedd denna gång, jag var inte inhyrd mingelfotograf!

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar