Annons

Prolinchrome 23 Vad är det???

Produkter
(logga in för att koppla)

Mörlin

Aktiv medlem
Hejsan.

Har blivit erbjuden av en kompis att köpa lite kameraprylar av honom. Ett set som innehåller 3 blixtaggregat, 2 paraplyer, 3 stativ till aggregaten samt två väskor till allt.
Har provat att fjärrstyra dem med min 7D och det går väl sådär. Blixtarna utlöses utan problem men jag verkar ha svårt att lyckas synka dem bra med kameran. Kan mycket väl bero på att jag absolut inte kan något alls om hur man lämpligast synkar dem med alla dessa möjligheter till inställningar. Har letat runt på aggregaten men kan inte finna något vanligt uttag för typ radiosynk grejer typ skyport och liknande.

Har någon ens sett detta märke? Han köpte det för längesen av en privatperson. Det enda jag kan finna är lite sidor från Indien där folk skriver lite om märket. Typ plagiat av Elinchrome. Är detta värt att köpa för 1000kr? Jag får med ett stativ (manfrotto 190 för summan också).

Jag är en sån person som tycker om när saker är lätta att hantera (foto fel hobby=) och det kanske är bättre att lägga energin på ny utrustning i stil med något av Elinchromes egna paket. Kostar ju betydligt mer men är detta bara skräp så finns det ingen orsak till krångel. Värt att notera är att jag aldrig någonsin tidigare hanterat någon studioutrustning alls.

Tacksam för svar. Om någon ens vet vad det är för prylar=)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto