Annons

Program som automatiskt avaktiverar skärmsläckren vid program i fullskärmsläge?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Har precis fått hem ett beganat tv-kort så jag kan skippa det här med att skaffa en separat tv till familjens sommarstuga.

Man jag skulle vilja ha funktionen att när man visar tv bilden i helsärmsläge så skulle inte skärmsläckaren gå igång.
Finns det nåt program som känner av när ett annat windows-program körs i helskärmsläge och då automatiskt av-aktiverar skärmsläckaren? Även när man kör ett bildspelsprogram, eller ett web-bildspel i IE i helsärmsläge så skulle jag vilja att skärmsläckaren inte startade automatiskt.

Hittills har jag bara hittat det här programet: http://www.softany.com/MonitorControl/?a=mc206 som delsvis hjälp eftersom det kan konfigureras att avaktivera skärmsläckaren när ett visst program körs. Man saken är ju att om jag inte kör tv-programmet i helsärmsläge så vill jag att skärmsläckren ska fungera. T.ex om jag har nån musik-tv-kanal på i ett fönster medan jag surfar elelr jobbar med bilder och sen lämnar dator men låter tv-programmet vara igång för att bara lyssna på musiken.

Alltså skulle jag behöva av-aktivera skärmsläckaren automatiskt endast när ett program körs i helskärmsläge.


Edit: jag är helt ny på det här med tv i datorn lösningar men eftersom jag blev positivt överraskad av bildkvaliten så tänkte jag utforska det lite mera. Tv-programmet heter "WinTV v7" och verkar inte ha nån inbyggd funktion för att stänga av skärmsläckaren vid helskärmsläge.
 

Bilagor

  • capture_20101212_193732.jpg
    capture_20101212_193732.jpg
    6.6 KB · Visningar: 171
  • capture_20101214_030606.jpg
    capture_20101214_030606.jpg
    12.1 KB · Visningar: 166
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.