Annons

Program från DVD går ej att installera

Produkter
(logga in för att koppla)

Falkman

Aktiv medlem
Är en gammal flygsimulator-freak som efter några år av avhållsamhet inte kunde motstå längre. Jag slog till och inhandlade IL Sturmovik 1946 på DVD för en billig penning.

Problemet är att spelet inte installeras som jag vill. Dvs. inte alls.

Normalt ska installationen köras med Autorun. När inte det funkade testade jag "Kör" och skrev in D:\setup.exe vilket inte funkade det heller. Öppnade "Min Dator" och lokaliserade filen setup.exe på DVD´n, klickade på den men inget hände. I min dator ser man symbolen/filen/ikonen i D för setup.

Så nu blev det till att leta på Google för eventuella fel. Hittade Microsofts support-sida:
http://support.microsoft.com/kb/330135 och följde alla instruktioner utom den första. Allt i Regeditorn är korrekt inställt.

Jag använder inte den cd-brännar programmet: Easy CD creator, de hänvisar till. Jag kör Nero 7 Essentials.

Har testat med att köra in cd-rom och de drar igång automatiskt. Det här är första gången jag kör en DVD. Kör Windows XP Pro Har bränt DVD skivor utan problem.

Någon datakunnig som har en lösning? Tacksam för hjälp!

Tillägg: Har varit inne på Ubisofts hemsida plus diverse forum men hittar ingen lösning där heller.
 
Verkar som Du testat alla standrad saker så har Du en annan dator som Du kan testa skivan i kan ju vara så enkelt att det är någon skada på skivan eller just Setup filen?!

Har Du någon DVD film liggande så släng i den och kolla om datorn spelar upp den, om så vet Du att optiska enheten iaf läser DVD skivor på rätt sätt och det lutar än mer mot den aktuella skivan.

Hoppas det löser sig.
 
Tack för tipset. Slängde i en DVD-film och det funkade. Då får jag ringa Ginza i morgon.

Mvh
Sven
 
Öppna dvdn i utforskaren, markera allt och dra/släpp till en tom mapp på din dator. Sen kör du setup därifrån. Brukar funka.
 
Låter som en bra idé jag kan prova. Har mailat Ubisofts support. Väntar med filflyttning tills jag fått svar från dem.

Funkade inte det heller. Men, problemet löst!
Det visade sig att installationen hänsvisade till fel fil för setup. Den rätta filen är märkt med ett a. Kollar man filen så heter den just "setup". Så nu är spelet installerat, reggat och klart att flyga. Happy shooting!
 

Bilagor

  • IL2setup.jpg
    IL2setup.jpg
    42.4 KB · Visningar: 120
  • IL2.jpg
    IL2.jpg
    70.4 KB · Visningar: 121
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.