Annons

Program för stora utskrifter sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Trracer

Aktiv medlem
Hejsan

Söker ett enkelt program som kan skriva ut en bild över flera papper, tillexempel en bild till 8st A4 som man sedan kan sätta ihop till en stor (eller liknande). Tacksam för tips!

Jag har också varit ute efter ett sådant program. Jag har ett kartritarprogram som klarar att skriva ut kartor på det sättet.

Jag känner till att MS Publisher klarar av att skriva ut banderoller av den typen av utskrift du efterfrågar. Men jag känner inte att tillförlitligheten på det programmet är tillräckligt hög för att använda det till fotografier...

Jag hade tänkt att använda någon godtycklig färglaser på jobbet. Vore kul om någon visste nått lämpligt program.

Adobe Illustrator ska klara av att trycka upp "flersids" bilder har jag för mig. Vi gjorde detta en gång på under min mediautbildning.

Det finns Trial version att ladda hem ifrån adobes hemsida om inte jag minns fel. Men jag varnar lite, illustrator kan vara rätt knepigt ibland. :)

HAr för mig att Paint Shop Pro har en funktion att klippa sönder bilder så att de blir delbilder för en webbsida, för att göra laddningen lite skojigare eller bygga knappar. Programmet borde inte ha någon synpunkt på respektive bilds maximalt möjliga storlek. Finns att ladda hem från JASC.com

Många färglaserskrivare har denna funktion inbyggd i drivrutinen, dvs man behöver inte bry sig om vilket program man skriver ut från.

Jag använder en OKI C7200 då och då, och har gjort bilder spridda på 6 A4. Tyvärr så blir resultaten inte så bra som jag hoppats, då det kan bli färgskiftningar som gör att hoppassningen av bilderna inte blir så snyggt.
Men det kanske blir bättre med annan färglaser...?

hils/mats

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto