cls
Aktiv medlem
Hej, jag skulle vilja skapa filmsekvenser från zoomning/panorering i ganska stora (c:a 100-200 Mpix) panoramabilder (s.k. Ken Burns-effekt). Jag har vid något tidigare tillfälle gjort det i Adobe Premiere, men det har jag inte tillgång till längre (och det är nog ganska mycket overkill för denna specifika tillämpning). Jag testade att ladda hem Windows Movie maker, men där kan man tydligen inte styra hur panoreringen görs – jag vill manuellt kunna kontrollera zoomning och panorering. Är det nån som har förslag på bra program just för att skapa filmfiler från panorering i stillbild? Jag har nog inte lust att bränna för mycket pengar på detta, men det behöver inte vara freeware heller – kan jag komma undan med några hundralappar så vore det bra.
Jag skulle vilja styra ungefär såhär:
- Markera ett antal delar (keyframes) i panoramat med samma bredd-/höjdförhållande.
- Jag vill att programmet automatiskt ska panorera och/eller zooma med en hastighet som jag väljer genom att ange önskad tid för övergångar mellan dessa ”keyframes”.
- Det hela vill jag kunna exportera i något vanligt videoformat.
Jag skulle vilja styra ungefär såhär:
- Markera ett antal delar (keyframes) i panoramat med samma bredd-/höjdförhållande.
- Jag vill att programmet automatiskt ska panorera och/eller zooma med en hastighet som jag väljer genom att ange önskad tid för övergångar mellan dessa ”keyframes”.
- Det hela vill jag kunna exportera i något vanligt videoformat.