Annons

Prog. och Driver för DiMage Scan Elite 2

Produkter
(logga in för att koppla)

WillieGarvin.swe

Avslutat medlemskap
Hej,

jag ska återuppta fotointreset och ge mig på att skanna div Dia.
Men jag kan inte finna programmet för min scanner Konica Minolta DiMage Scan Elite II som jag har.

Finns det någon där ute som har eller kan fixa en avbildning av orginalskovan eller en fungerande länk till programvaran.
Har letat mig tokig på nätet men ingen verkar ha programet utan vill ta betalt för andra drivrutinsuppdaterare mm som inte har med det jag söker att göra.

Tack på förhand

Henrik S.
 
Program för DiMage Scan Elite 2

Hej,

jag ska återuppta fotointreset och ge mig på att skanna div Dia.
Men jag kan inte finna programmet för min scanner Konica Minolta DiMage Scan Elite II som jag har.

Finns det någon där ute som har eller kan fixa en avbildning av orginalskovan eller en fungerande länk till programvaran.
Har letat mig tokig på nätet men ingen verkar ha programet utan vill ta betalt för andra drivrutinsuppdaterare mm som inte har med det jag söker att göra.

Tack på förhand

Henrik S.

Hej

Jag sökte lite för att se om Vuescan stöder den scannern. Jag hittade följande på Vuescans hemsida.
Verkar som om Vuescan stöder scannern, se länk nedan
http://www.hamrick.com/vuescan/minolta_scan_elite_ii.html

Krister Edenholm
 
Tack för svaren.

Jag använder normalt Linux men har XP som ett andra operativsystem och letar efter orginalprogrammet från Konica Minolta.
Har även kontaktat dem men fått svar att kolla på deras supportsida som har ofullständiga länkar till programet.

VueScan har jag provat och det verkar vara helt OK. Men just nu vill jag inte betala för något jag borde haft.
( om jag haft koll på skivorna )

Så finns det någon som har orgina programmen till denna scanner?

MVH
Henrik S.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.