Annons

Profotos zoom reflector, den nya vs den gamla

Produkter
(logga in för att koppla)

the_Rose

Aktiv medlem
Hej, vad motiverar det dyrare priset på den nyare reflektorn gentemot den gamla?

Jag kommer investera i två reflektorer snart och, kommer köpa till deras Barn Doors med filterhållare, så jag kommer kunna ha raster i bägge.

Finns det några argument för att jag ska gå på den nyare (dyrare) varianten?

mvh
Mårten

Om jag har förstått det hela rätt (har bara läst lite om dem) är det en ersättare för standardreflektorn med lite smartare konstruktion inuti för att ge bättre/mer ljus.

Sen ska den väl funka samtidigt som hållare för filter/raster, så du behöver inte ha en separat för detta. Har dock ingen själv utan började med de som följde med ComPact-aggregaten och kompletterade senare med den som är för raster.

Så det borde vara värt pengarna, och spara utrymme. Kolla annars med t ex YFO (www.yfo.se) eller Kameradoktorn (som inte verkar gilla Internet).

Enligt Profotos webb ska det även gå att köpa till en skyddskåpa, vilket kan vara smart ibland.
http://www.profoto.se/en/news/2007/10/01/

Hej Stefan och tack för svar.
Måste väl tyvär säga att det var ungefär så långt som jag också kunnat läsa på Internet.

Och att tillverkaren säger att den ger bättre ljusegenskaper vet jag inte om jag vill lita blint på (även om det är stora Profoto), och det var väl lite det påståendet jag ville få bekräftat.

Filterhållare ingår ju i klaffarna man kan köpa till separat och jag planerar ju så smått att köpa desa, och då minimeras ju fördelen med ersättaren till endast ljusegenskaper.

Med vänliga hälsningar
Mårten

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar