Intressant detta.
Två saker:
Varför inte ge namn på sådana ni skulle vilja se på tjänsten? Jag skulle tycka det vore roligt att se vilka som de insatta anser vara lämpliga.
Rixon har aldrig intresserat mig, men, jag reagerar på att det rackas ned på henne för att hennes bilder på chaffisar inte är konstnärliga. Jag har bara sett ett par av hennes bilder från det projektet och gillade det jag såg.
Och, vad skulle vara konstnärligt nog för att duga på en skola för den högre fotografin? Det påminner om gnället på Lindströms strykjärn man stöter på titt som tätt, framförallt bland gubbarna i fotoklubbar. ”Hon kan inte ens ta skarpa bilder” är en vanlig kommentar.
OBS, jag är ingen anhängare av någondera, det känns bara som man hört detta gnäll på kvinnliga konstfotografer så det räcker.
Synd att Rune Hassner är borta ur bilden, hade han varit kvar hade det nog blivit intressant.
Fascinerad av att höra dessa skräckhistorier från den akademiska världen. Jag förstår inte hur man kan överleva som föreläsare med en sådan attityd, jag har hört liknande från min frus utbildning i Lund. Hade jag varit sådan på mina föreläsningar hade jag lämnat tillbaka arvodet och betalat frivilligt skadestånd.
Undrar hur de löser det så bra i Helsingfors på konstindustriella skolan, den har ju gott rykte?