Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Produktfotograferings utrustning!

Produkter
(logga in för att koppla)

angel-fred

Medlem
Hej jag har i dag en canon 5 d mark ll å ett 50mm 1.4 + 70-200 4.0 i min väska, å klarar
Mej ganska bra med de men jag har nu fått förfrågan av ett lite större bolag å de kräver mycket hög kvalité på bilder!!! Va ska man satsa på för utrustning klarar man sej långt med 5 d:an nytt objektiv kanske som e spec. Till produkt foto. OBS! Objekten som ska fotas är Max 30 cm höga sen bara mindre!

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
Hej jag har i dag en canon 5 d mark ll å ett 50mm 1.4 + 70-200 4.0 i min väska, å klarar
Mej ganska bra med de men jag har nu fått förfrågan av ett lite större bolag å de kräver mycket hög kvalité på bilder!!! Va ska man satsa på för utrustning klarar man sej långt med 5 d:an nytt objektiv kanske som e spec. Till produkt foto. OBS! Objekten som ska fotas är Max 30 cm höga sen bara mindre!

Med vänlig hälsning, Fredrik


Ps. Blixtar å lampor bakgrunder har jag redan!
 
Ps. Blixtar å lampor bakgrunder har jag redan!

Tror du har vad du behöver egentligen ;)

Att kunden kräver hög kvalité på bilderna är ju positivt, då accepterar de naturligtvis en hög summa på fakturan också, eller?

Näe, skämt åsido. Jag tror du klarar dig bra med det du har. Det jag möjligen kan se som ev. behov är någon form av makroobjektiv om vissa föremål börjar bli riktigt små, annars är nog ljussättningen det som du får lägga störst tid på att laborera fram. Det jag speciellt tänker på är inte själva ljuset utan reflektionerna från din "studio". Du kan nog behöva skärma av omgivningen en del om det är högglansiga föremål.

Skall man dra det till ytterligheten att du behöver plåta från en viss vinkel och med kort skärpedjup så kan ett tilt-shift fungera, men det kan du klara till viss del i efterbehandlingen också, genom att fotografera med stort skärpedjup och lägga på tilt-shift effekt i Photoshop.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.