Annons

Produkt fotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Kamal

Aktiv medlem
Hej alla

Jag har blivit ombedd att produktfotografera ca 150 produkter för webben men även för tryck i olika storlekar allt från små smycken till TV apparater. jag har varit och forskat på vad jag ska ha för utrustning, och det finns en uppsjö av alternativ ute. jag har hittat bord med belysning, såna här mini studio med kub, jag har hittat massa olika belysnings alternativ.

Vad skulle ni rekommendera att jag köper och framför allt, vad skulle ni rekommendera en eos ägare att använda för objektive för bästa resultat då jag ibland behöver komma nära detaljer. Jag har en ultra vidvinkel och en 70-200mm F4 i dagsläget

Tar emot svar och andra kommentarer tacksamt

Jag tycker att du ska skippa ljuslådorna, missförstå mig inte nu för det blir riktigt bra ljus i dom men det kan bli rätt så tråkigt. Jag tycker istället att du ska köpa tre lösa blixtar, dom behöver ju inte ha så hög effekt eftersom att det är smågrejor du ska fota vad jag förstog. Som objektiv så ska du kanske kolla på ett macro, tamron har ett bra 90mm macro har jag för mig.

Ljustält är bra, framförallt om man fotar blanka föremål, för att kunna kontrollera reflexerna och speglingarna i föremålen.
Blixtar är att föredra framför glödljus som blir väldigt varma.
www.kaffebrus.com tex har billiga paket från 1995:- med steglös effekt på blixtarna.

Hej Tack för svaren, det har varit till stor hjälp, det lutar åt at bli en Lastolite Cubelite 120 cm ljustält, när det gäller belysningen så kommer jag att köra med blixtar som ni har föreslagit men det är jag tveksam om jag ska köpa Elinchrom Blixtpaket D-Lite 2. 2st blixtar eller det billigare alternativet från kaffebrus "Studioset 2 x 110Ws" för 2990, jag kommer even att fota porträtt.
Vad det gäller objektiv så lutar det åt sigma 50mm macro.

Vad tycker ni om detta?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar