ANNONS
Annons

Problem vid installering av A70

Produkter
(logga in för att koppla)

acrid

Medlem
Tjena!

Vid installation av A70 via USBn (har XP) visas en ruta: Ett uppstod vid installation av den nya maskinvaran. Det kanske kan vara fel på maskinvaran.

Detta är efter rutan att en nya maskinvara hittats...men jag får inte upp den som en flyttbarenhet i utforskaren, utan den lägger sig som en bildenhet. Jag kan alltså bara se den i enhetshanteraren.Där följande står: Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet.

Har testat med att installera programvaran man fick med och avinstallerat flera gnger om. Har även laddat ner den senaste drivrutinen från Canons hemsida. Men inget fungerar.

Ngn som har haft liknande problem lr kan tänkas ha lösning på problemet?
 
Hej

en vild gissning... viss hårdvara skall installeras omvänt, dvs drivrutiner först omboot och sedan pluggar man i enheten... står det något om detta i installations anvisningen?

Mvh
Johan
 
Det står att man absolut inte får ansluta kameran INNAN man slängt in programvaran och då även drivrutiner. Men iom att jag har XP så ska det inte behövas då kameran använder sig av PTP (Picture Transfer Protocol)...samt att XPs drivrutiner ska vara tillräckliga.
 
Hej

jag skulle göra som det står.... XP ger jag inte mycket för så mycket trassel som jag har/haft med eländet vid arbete med systemutveckling....

Mvh
Johan
 
Mmm saken är bara den att jag har gjort det ...;)Installerat allt men det funkar inte då heller. Tänkte kolla på en annan datorn med XP...annars är det nog fel på mjukvaran i kameran.
 
acrid skrev:
Mmm saken är bara den att jag har gjort det ...;)Installerat allt men det funkar inte då heller. Tänkte kolla på en annan datorn med XP...annars är det nog fel på mjukvaran i kameran.

Hej

har du lagt på alla SP (service paket) från Microsoft.. om inte gör så och luta dig tillbaka i stolen och invänta massor av MB....

Mvh
Johan
 
Problem löst

Jepp efter lite trixande så hittades "felet".


Har en Lexmark X83 inkopplad...Vars start och kontrollprogram alltid drar igng...och stör därmed kameran via usbn. Så nu funkar det felfritt så bara jag stänger ner kontrollprogrammet.


Så om det är ngn med liknande problem, testa! =)


Mvh,


Acrid
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.