ANNONS
Annons

Problem uppdatera Creative cloud appen

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasseman2

Aktiv medlem
Försöker uppdatera Creative cloud appen på en Mac med El capitan.
Halvvägs under nedladdningen stängs programmet och inga meddelanden syns.

Gick till adobes hemsida och laddade ned installations filen där och försökte installera på detta sätt.

Nu kommer ett felmeddelande som säger att "en annan version av skrivbordsversionen av Creative cloud körs. Stäng den instansen och klicka på Igen (felkod 68).

jag har inte någon annan version igång, finns inte nåt att tvångsavsluta.

Någon som har upplevt samma problem?

Har du kikat i processerna i aktivitetskontroll. Ibland ligger sådana kvar fast alla program är avslutade.
Kika efter något "adobe:igt".

// Johan

Har du kikat i processerna i aktivitetskontroll. Ibland ligger sådana kvar fast alla program är avslutade.
Kika efter något "adobe:igt".

// Johan

Tack Johan.

Ja har rensat i processträdet utan framgång, vissa saker med adobe loggan kan jag dock ej ta bort av någon anledning. Ska försöka igen lite senare då jag kommer att bättre med tid.

Undrar i detta sammanhang om hur man återinstallerar tex Nik´s software och andra program som har legat under filter i PS CC efter den senaste uppdateringen. Nu är ju allt bortblåst.

Undrar i detta sammanhang om hur man återinstallerar tex Nik´s software och andra program som har legat under filter i PS CC efter den senaste uppdateringen. Nu är ju allt bortblåst.
Kör om installationsprogrammet så fixar det sig. Det går att kopiera mapparna, men Adobe avråder från det.

Tack för svar. Menar du att jag ska återinstallera programmappen med Nik´s och de övriga programmen?

Ladda ner senaste NIK installationsfilen och gör en ny installation. Du behöver inte ta bort något. Sedan finns det i senaste PS CC 2015.5

Försöker uppdatera Creative cloud appen på en Mac med El capitan.
Halvvägs under nedladdningen stängs programmet och inga meddelanden syns.

Gick till adobes hemsida och laddade ned installations filen där och försökte installera på detta sätt.

Nu kommer ett felmeddelande som säger att "en annan version av skrivbordsversionen av Creative cloud körs. Stäng den instansen och klicka på Igen (felkod 68).

jag har inte någon annan version igång, finns inte nåt att tvångsavsluta.

Någon som har upplevt samma problem?

*==================================

Efter några timmars googlade och Clean up tool, aktivitetsmonitor så löste det sig.

Tragiskt att man måste lägga så mycket tid på en relativt enkel åtgärd som att uppgradera ett program.

*==================================

Efter några timmars googlade och Clean up tool, aktivitetsmonitor så löste det sig.

Tragiskt att man måste lägga så mycket tid på en relativt enkel åtgärd som att uppgradera ett program.
Vilket fungerar utmärkt på första försöket för de flesta. Ibland går det fel, och då får man rensa upp med en del strul. Så är det i datorernas värld...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar